söndag 23 mars 2014

Produktiv söndagsmorgon

God morgon på er. :) 

Jag kom hem från Stockholm i fredags eftermiddag. Jag var ganska trött efter att ha åkt tåg hela dagen och kvällen spenderades därför i soffan framför Let's Dance innan jag stupade i sängen vid 10. ;)

Min audition på scenskolan gick sådär, jag hade väntat mig att det skulle gå något bättre än det gjorde men det gör inte så mycket. Jag är glad att jag vågade gå dit och ställa mig framför intagningsgruppen. Dessutom åkte jag tunnelbana och buss alldeles själv(med lite hjälp från farbror som hjälpte mig att kolla vilka tåg och bussar jag skulle åka ;)). När jag kom upp från tunnelbanan och försökte kolla på skyltar för att lista ut vilket håll jag skulle gå stannade en tjej mig och frågade om jag visste var Stockholms dramatiska högskola låg, jag svarade att jag inte visste men att jag också skulle dit så vi gick tillsammans och hittade rätt ganska fort. :) Under hela tiden som jag var där tyckte jag att det var roligt och jag kunde inte sluta le. :) Jag blev klar redan tjugo över nio(kom dit tjugo i åtta) och åkte då hem till min farbror igen för att vänta på att tiden skulle gå så att jag kunde åka och möta upp kusinen på Nacka Forum. Resten av dagen spenderade jag med henne och min andra kusin, vi tittade på TV, sov, bakade, åt och pratade. :)

Eftersom det är min jobbhelg och det är söndag idag jobbar jag idag. Men jag gick upp vid kvart över sju så jag har hunnit med att packa upp ett par lådor(nej, jag är inte färdiguppackad än), städa, äta frukost och baka kladdkaka. ;) Att gå upp tidigt har blivit en vana och faktiskt så känns det bra att komma upp tidigt, dagen blir mycket längre och jag är sådär lagom trött när jag ska gå och lägga mig. :)

Nu måste jag snart åka till jobbet. :) 

// Ottilia :) 

2 kommentarer:

  1. ÅH, är så stolt över dig som åker på auditions, städar, lagar mat, packar matlådor, fixar och går upp tidigt! :D Du är en succé hela du!

    SvaraRadera