fredag 17 april 2015

Dag 5 - Det här språket skulle jag vilja kunna tala flytande

Franska. 

När jag skulle börja sjuan valde jag franska som språk. Från början tyckte jag att det var väldigt roligt trots att jag kanske inte hade så värst lätt för det. Men vi fick byta lärare och hade många vikarier som inte kunde ett ord franska så då lärde jag mig ingenting. Under åttan och nian fick vi en ny lärare som faktiskt var bra men då låg vi ett år efter så vi fick gå igenom grunderna igen men vi hann inte ikapp. När jag sen då kom till gymnasiet låg jag långt efter de andra och hade svårt att hänga med de andra som hade läst språket ett är längre än jag. Trots att det var oroligt svårt tog jag mig igenom det året och jag avskydde att gå till de lektionerna men jag var ändå där och gjorde så gott jag kunde. När sista franskalektionen hade varit gick vi(Tilda & jag) därifrån och kunde inte sluta le. 
Trots att jag inte har haft någon bra historia med det franska språket vill jag fortfarande kunna prata det flytande.  Men vem vet, jag kanske hinner lära mig det ändå. :) 

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar