söndag 19 april 2015

Dag 7 - Ditt stora beroende i livet

Stickning. 

Jag har inga direkt beroende så som att jag dricker kaffe varje dag eller något liknande. Mitt stora beroende, hobby och livsstil är stickning. Det börjar bli mer och mer andra handarbeten också, så som virkning och spinning(den sorten där man spinner eget garn, inte cyklar på en motionscykel), men stickningen är fortfarande den som ligger mig närmast om hjärtat. Har jag en stund över sätter jag mig hellre och stickar ett varv eller två än att sitta med telefonen. Det infinner dig otroligt lugn i mig och jag mår bra när händerna får jobba med stickor och garn. Det är en fantastisk känsla som jag önskar att alla kan få uppleva någon gång. Men det är inte bara det, det känns också lite extra roligt att kunna säga att man har gjort det själv när man får komplimanger för något man skapat själv. :) 

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar