lördag 23 juli 2016

En kväll i Kalmarsundsparken

Hej på er. :) 

Igår kväll, efter jobbet, kom Moa &a Tuva hem till mig. Vi gjorde pastasallad och gjorde i ordning lite annat som är gott att äta till grillat innan vi gick ner till Kalmarsundsparken. Vi hittade en bra plats att sitta på och la ut filtar och plockade upp grillen som jag fick av Nordic Season när jag var på utbildning i vintras. Eftersom det var första gången den skulle användas var jag inte helt säker på hur den skulle göra så vi läste instruktionsboken och till slut fick vi igång den. Det var första gången jag startade en gasolgrill men det gick bra. :) Vi la på kycklingen och en stund senare kom Millan, vi grillade klart kycklingen, champinjoner och majskolvar som vi åt tillsammans med pastasalladen och en fetaostkräm. Det var faktiskt riktigt gott! :) Vi satt i solen och pratade innan Tuva ville gå iväg och fånga lite pokémon så Millan & jag följde med och gjorde det medan Moa satt kvar. Sen gick vi tillbaka och hämtade Moa och gick ner till sandskulpturerna och ut på bryggan i solnedgången. Det är så fint där nere när solen håller på att gå ner. Sedan gick vi tillbaka och plockade ihop våra grejer och la dom i Millans bil och gick sedan bort till Kalmar slott(det fanns ju Pokéstops och Pokémon där). Där träffade vi på Viktor innan vi gick en vända runt gamla stan. Vi gick förbi Krusentiernska där årets sommarteater var i full gång och vi kunde höra publiken skratta. Vi gick ner i en liten gränd där vi åkt förbi flera gånger och tittat på och när vi kom ner till slutet finns det en kyrkogård. Där satt väldigt mycket människor som spelade Pokémon. Alla satt tysta med sina telefoner och det kom fler och fler medan vi stod och där och tittade och skrattade. Pokémon har verkligen tagit över världen och alla spelar. Det var en kille vi såg flera gånger under vår promenad som sprang runt, i träningskläder,  och stannade när han hittade någon Pokémon. Vi skrattade lite år honom också.
Hela kvällen var supermysig och jag hoppas att vi kan göra om det snart igen! :)
Det fanns en selfiespot framför slottet och jag tyckte att det var synd att ingen använde den, de andra tyckte att det var pinsamt att jag stod där och tog selfies.
Men sen ville dom också vara med. ;)
Gamla stan.
Gamla stan.
Gamla stan.
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar