måndag 25 juli 2016

Första semesterdagen

Hej på er. :) 

Idag har jag haft första dagen på min semester. Jag tog sovmorgon efter att ha haft en trevlig kväll igår med Tove & Viktor. Vi åt vegansk tacos och Tove hade med sig bär som vi åt till efterrätt. Tove åkte hem runt 22 och Viktor stannade kvar och lekte dryckeslekar innan han gick hem vid halv två. :)

Jag ringde lillasyster när jag vaknade och vi bestämde att vi skulle åka till stranden. Jag gick upp, diskade, stekte pannkakor och packade strandväskan innan hon kom hit vid halv ett. Vi åkte till jobbet(ja, jag var på jobbet första dagen på semestern) så att jag kunde köpa en större powerbank än den jag redan har och lillasyster gick in på Clas Ohlson för att köpa en solstol. Sen åkte vi ner till Långviken. Vi började med att bada och det var faktiskt riktigt skönt i vattnet, kanske var det för att det var riktigt varmt i luften eller så var det för att det faktiskt var hyfsat varmt i vattnet. Sen låg vi och solade i några timmar. Jag lyssnade på sommarpratare och hon på Adam & kompani som jag har introducerat för henne och hon låg och skrattade nästan hela tiden. ;) Runt halv fem kände vi oss nöjda och vi åkte hem till mig och åt resterna av tacosen från gårdagen. När vi hade ätit gick vi ner till Vänortsparken för att spela minigolf. Vi tog oss runt banan på 12 hål ganska fort och lillasyster var väldigt nöjd när hon vann. När vi var klara åt vi glass och tog en omväg hem för att få röra lite på oss. :) När vi kom hem tittade vi på TV och lekte med Snapchat innan hon åkte hem strax efter 21. :) Nu ligger jag i sängen efter att ha tagit en kall dusch för att över huvudtaget kunna sova.
Imorgon ska vi(kusinerna, lillasyster & jag) äta på Thai Silk och se Tarzan på bio. Jag måste också cykla och handla lite smågrejer och framförallt packa för på onsdag åker jag till England! :D

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar