söndag 3 juli 2016

Kusinhelg

Hej på er. :)
FREDAG
Den här helgen har jag varit ledig och jag har haft full upp. Jag slutade halv fyra i fredags eftermiddag och cyklade så fort jag kunde hem i motvinden. Jag skulle hinna plocka i ordning, duscha och montera en tårta innan lillasyster & kusinerna skulle komma vid 18. Jag hann göra allt och hann till och med sitta ner i 10 minuter och lyssna på podd innan de kom hit. :) Vi lagade mat, traditionsenligt blev det tacos, innan vi bytte om och åkte ner till Långviken för att ta första doppet för i år. :) Först var vi lite fega och tyckte att vattnet var för kallt men till slut kom vi i vattnet alla fem. Tilda & Amanda var till och med i och badade en gång till när vi andra klädde på oss igen. :) När vi var klara tog vi en liten biltur genom gamla stan innan vi åkte hem till mig igen. Jag hade bakat tårta, Tilda ska ju åka till USA om en vecka och jobba som au pair i ett år så jag ville baka något ordentligt som ett hej då, som vi åt. Det var mitt livs första tårta och trots att det var ganska sne och inte så snygg så smakade den ganska bra ändå. :) Sedan spelade vi spel resten av kvällen innan de åkte hem någon gång efter elva. :)
Bästa.

Först i.
Nöjda efter första doppet.
Dom vara snabba upp igen när det hade känt sjögräs i vattnet. ;)

LÖRDAG
Jag vaknade ganska tidigt och gick upp, åt frukost, tittade på serier och sov en stund till på soffan innan jag cyklade iväg till Linnéa & Adrian som flyttade in i sin nya lägenhet under fredagen. Jag hade erbjudit mig att skruva möbler och Linnéa hade sagt att jag inte behövde det men när jag kom dit hjälpte jag ändå till att skriva ihop TV-bänken och två byråar. Jag hade med mig tårta som blev över dagen innan som vi fikade innan jag cyklade hem igen. Hemma tog jag en dusch och åt lite innan jag cyklade hem till Evelina & Jimmy(Viktors storasyster & hennes sambo) för att spela lite spel. Jag var lite skeptisk innan och det kändes ganska svårt då jag aldrig har hört talas om något av spelen innan men när jag väl hade kommit in i det var det roligt. Vi drack vi, spelade spel och hade fotboll på i bakgrunden, det var väldigt trevligt! :)

SÖNDAG 
Idag har jag varit nere i Kalmarsundsparken och solat, trots att det var molnigt. Till en början sken solen mest hela tiden men efter någon timme eller så var det mer molnigt än soligt så då begav jag mig hemåt igen. Väl hemma igen tittade jag på film innan jag cyklade och handlade, resten av kvällen har jag tittat på TV och imorgon jobbar jag igen. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar