lördag 9 juli 2016

Kalas, jobb & blommor

Hej på er. :) 

De senaste dagarna har varit långa men bra. I torsdags var det fantastiskt fint väder och jag passade på att cykla ner till Kalmarsundsparken för att få lite sol innan jag tog bussen över till Öland för att fira farfar som fyller 82 på söndag. Lillasyster hämtade mig vid Köpstaden, vi köpte present till farfar innan vi åkte hem till farmor & farfar. Vi hjälpte till att duka, jag tycker att det är ganska roligt att vika servetter och brukar få ganska mycket komplimanger för att det blir fint när jag har gjort det. Jag sökte på servettvikning på YouTube och tog den första videon jag hittade, det var en servettros. Lillasyster & jag tittade och följde instruktionerna på videon och allt gick bra tills vi kom till sista momentet. Man skulle på något sätt vika upp hörnen så att det såg ut som en blomma. För lillasyster gick det bra men för mig gick det inte alls. Jag gjorde som man skulle men den la sig ändå platt, jag gjorde ett nytt försök men lyckades inte då heller så lillasyster fick vika alla tio själv istället. ;) Kusinerna kom någon timme senare och det var en väldigt trevlig kväll tillsammans med mycket skratt. Det var sista gången vi såg Tilda också innan hon åker till USA på måndag(blir lite tårögd nu, det har inte känts på riktigt förrän nu). Det känns jättekonstigt att inte få träffa henne ett år, att prata på Skype kommer inte vara samma sak som att träffas på riktigt. Hon kommer blogga under tiden hon är där och vill man följa henne och hennes liv som au pair i New York kan man läsa det här. :)

Jag tog i lite för mycket och lyckades ta sönder servetten vid andra försöket. Då gav jag upp!
Jag vaknade vid halv fyra i fredags morse hos farmor & farfar och gick upp en timme senare. När jag kom ner hade farmor plockat fram frukosten, jag åt lite innan vi åkte till Mörbylånga vid kvart över fem. Farmor var lite nervös för att vi skulle komma sent till bussen men vi var framme vid busstationen vid halv sex så vi satt i bilen och pratade en halvtimme innan jag kunde gå på bussen vid ett par minuter i sex. :) Jag var framme i stan kvart i sju och kunde sätta mig en stund(och känna hur trött jag var) innan jag cyklade till jobbet så att jag var framme till halv åtta. Vi hade möte på morgonen, resten av dagen fick jag jobba ikapp lite som jag missat under de två dagarna jag varit ledig. Fredagar är alltid min stressigaste dag och jag hinner oftast inte göra allt jag behöver göra och jag brukar vara otroligt stressad. Jag hade en lång att-göra-lista och hann inte göra hälften av grejerna men jag var ändå helt lugn när jag gick hem. Så vill jag alltid ha det! När jag hade slutat vid halv fem cyklade jag bort till Plantagen och var fast besluten vid att hitta blommor. Jag har den senaste tiden känt att det är lite tomt i köksfönstret och ville ha något som fyller ut lite grann. Jag gick in och känner mig så vilsen, jag kan ingenting om blommor men började se mig lite omkring och plockade fram telefonen och googlade på skötsel när jag hittade något jag tyckte var fint. Till slut hittade jag en hortensia och en citronfikus men krukor jag gillade till. Jag gick till kassan och betalade och blev lite fundersam på hur jag skulle göra för att få med mig allt hem. Jag skulle cykla hem och en av krukorna jag köpte var ganska stor(men var helt perfekt) och fick inte riktigt plats i cykelkorgen. Jag fick stuva om i påsen och lyckades till slut trycka ner allt i cykelkorgen, det var inte helt stabilt så jag fick cykla försiktigt hem och det gick bra! :)
Jag knöt ihop påsen med ett gammalt nyckelband för säkerhets skull. ;)
Idag har jag jobbat hela dagen och imorgon är det likadant. Planen är att jag ska springa en runda innan jag cyklar till jobbet. SMHI har flaggat för regn men jag hoppas att det är lite uppehåll på morgonen så att jag slipper det. :)

// Ottilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar