lördag 16 juli 2016

En lördag mitt juli

Hej på er. :) 

Det är min lediga helg och jag började dagen med en löprunda på 6,4 km. Jag började nere i Slottsparken där det satt skyltar med skyltar med pilar och peppande ord på som "Heja heja!", "Kämpa!" och "Bara en liten bit till!". Först förstod jag inte varför men när jag tittade närmare på dem såg jag att det stod Kalmar Swimrun på dem också, då insåg jag att det skulle vara idag och att jag sprang på delar av banan. Eftersom att jag hade missat att det överhuvudtaget var idag så visste jag ju inte heller när starten gick men jag tänkte att det nog var någon timme kvar. Nere i Kalmarsundsparken stod vätskekontrollen klar och jag förstod att det nog borde komma någon som som tävlade snart och när jag kom ner till Långviken mötte jag de första men jag tänkte inte så mycket mer på det. När jag sen kom en liten bit till såg mötte jag ännu fler och jag fick ändra min runda för att inte vara i vägen för de som var med i loppet. Resten av rundan slapp jag Kalmar Swimrun och kom hem och kände mig nöjd med att ha sprungit så långt. Sist jag sprang lite längre var när jag sprang Wings for life i våras, men det kändes faktiskt förvånansvärt bra i kroppen. :)
När jag hade duschat och ätit lite packade jag ihop lite saker och cyklade ner till Kalmarsundsparken för att få lite sol och stannade ett par timmar innan jag begav mig hem igen. Resten av eftermiddagen var det molnigt och jag har tittat på 101 Dalmatiner som gick på Kanal 5 tidigare. Det är en film jag tittade på ganska mycket när jag var liten och jag fick lite nostalgikänslor. Tyvärr var den dubbad men jag har lite svårt att komma ihåg om det var så jag såg den när jag var liten, förmodligen var det det för jag förstod allt och när jag var sju förstod jag inte engelska alls.
Bildkälla.
Igår blev jag kvar längre på jobbet och så skulle jag handla lite på vägen hem. Eftersom jag inte skulle ha så mycket så självscannade jag. Det var ganska mycket folk(som det ju alltid är en fredag kväll på Maxi) och jag var trött efter en ganska lång jobbvecka och när jag kom fram till kassorna skulle jag bara betala och gå ut. Trodde jag. När jag lämnade scannern och drog mitt ICA-kort kom det upp ett meddelande på skärmen om att jag skulle tillkalla personal. Det kom en tjej som slog in sin kod och så vidare och det visade sig att det var ett stickprov som skulle slås in manuellt i en kassa för att kolla så att allt stämde. Jag fick packa upp alla grejer jag hade i påsen och betala(allt stämde, vilket det ju borde göra eftersom jag scannat in allt). Sen skulle jag packa ner allting i påsen igen, då gick den sönder, påsen med tortillachips hade skurit upp sidan av påsen och suckade högt för mig själv. Jag var verkligen helt slut och orkade inte gå in och fråga om jag kunde få en ny påse så jag lyfte lite försiktigt på den och det gick att bära den utan att allt trillade ut så jag gick snabbt ut till cykeln och tryckte ner påsen i cykelkorgen och cyklade hem. Senare när jag skulle gå och lägga mig skulle jag stänga fönstret och stötte till ljuslyktan jag hade på fönsterbrädan. Jag försökte rädda den med foten men den studsade och träffade sen golvet där den gick i tusen bitar. Då var jag så trött(och hade faktiskt rätt ont i foten efter att ha försökt rädda lyktan) att jag lät den ligga tills jag gick upp i morse. 

Nu ska jag titta på Snabba Cash och njuta av att jag är ledig imorgon också. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar