onsdag 29 juni 2016

Hihat cupcakes med nötkärmsfyllning

Hej på er. :) 

Jag prenumererar ju på Bakboxen som kommer hem en gång i månaden med ingredienser som är nytt och framtaget av någon bakkändis. I förra månadens box, majboxen, fanns det med ingredienser på hihat cupcakes med nötkrämsfyllning som Caroline Ahlqvist, som vann Hela Sverige bakar 2013, tagit fram. Här hittar ni hennes blogg Älska att baka, hon är så härlig och bjuder på recept och tips om bakning. :)  Jag har inte hart varken lust eller tid att testa dessa innan men idag kände jag att jag ville ha något att göra en stund. Jag gjorde först nötkrämsfyllningen, sedan muffinsarna och sista marängfrostingen. När muffinsarna kommit ut ut ugnen och svalnat lite skulle man plocka ur mitten med hjälp av en urgröpare(tror inte att det heter så men har inget bättre namn för det, man fick med den i boxen), fylla hålet med nötkrämen och sedan spritsa på frostingen, ställa dem i kylen en timme och sedan doppa dem i choklad, det blev lite mums mums-effekt på dem. Det låter som att de var faktiskt ganska lätta att göra, det svåraste var att doppa dem i chokladen utan att marängen smälte. Jag lyckades nämligen inte med det så de ser lite tråkiga ut men de gick att rädda med lite strössel. De var inte så lättätna, de ska ätas med sked och inte med händerna som jag gjorde. ;) Receptet på muffinsarna var så bra och de var väldigt saftiga, precis som de ska vara. En av anledningarna till det är att det är olja istället för margarin som fett. Ska man göra muffins ska man leta efter ett recept med just olja, då blir de supergoda! :)
Att spritsa att är inte direkt min starka sida och här syns det ganska väl. Jag har tur om ett par blir riktigt bra. ;)

Idag har jag också bokat flyg till England då jag ska åka och hälsa på Madde & Geoff under min semester om tre och en halv vecka. Åååååh vad jag längtar!!! 

// Ottilia. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar