måndag 27 juni 2016

Midsommar i ett kollektiv

Hej på er. :) 

I torsdags tog jag tåget till Göteborg för att hälsa på Viktor och fira midsommar med honom, hans familj och hans kollektiv. På grund av någon kontaktledning var sönder på Göteborgs centralstation så vi fick hoppa av tåget och ta bussen från Mölnlycke för att ta oss in till centralstationen där Viktor väntade på oss. Regnet öste ner och när vi kom fram till kollektivet(där Viktor bor) satte vi igång och bygga ett bord som vi skulle ha till midsommarfesten. Som tur var fanns det ett byggtält som vi kunde bygga i så att vi slapp regnet. När vi var klara med bordet gjorde vi en bänk innan vi, efter fyra timmar, var klara och kunden gå in och lägga oss. :)
Vi blev så nöjda med bordet när vi var klara. :)
Vi vaknade upp runt 9 på midsommarafton och gick upp och åt frukost innan alla förberedelser inför kvällens festligheter startade. Det gjordes vegansk majonäs, potatissallad(heja Christoffer!) och plockades blommor innan Viktor visade oss utkiksplatsen som låg precis intill huset. Vi satt där upp en stund innan jag följde med Viktors storasyster och hennes sambo till Tildas lägenhet där de skulle sova under natten. De bytte om och jag vattnade Tildas blommor innan vi åkte tillbaka igen. :) När vi kom tillbaka var festen igång och de flesta hade kommit. Vi åt sill, grillade, pratade och var uppe på utkiksplatsen igen innan jag avslutade kvällen med dans(schottis, bugg, polska, slängpolska & vals).
Utsikt över Göteborg.
På lördagen vaknade jag någon gång innan 10 och gick upp, duschade och åt frukost innan Lotta & jag satte oss upp på utkiksberget för att titta på utsikten en sista gång innan vi skulle bege oss in till stan. Viktor följde oss in till stan och vi sa hej då där innan vi gick ner mot Ullevi där de andra skulle köpa merch till Springsteen-konserten som skulle vara på kvällen. Vi satt utanför och väntade på att de skulle komma igång med försäljningen medan Springsteen hade soundcheck och det var nästan så att jag blev sugen på att gå på konserten med. :) Nästa gång tyckte Lotta att jag skulle följa med. ;) När de hade fått köpa sina grejer gick vi ner till avenyn och åt innan jag tog spårvagnen ner till centralstationen för att ta tåget hem strax efter 16. Trots att det var hemskt varmt slumrade jag till en stund innan jag tittade på serier resten av resan hem. :) Det var fantastiskt skönt att komma hem och efter att ha suttit på ett varmt tåg i fyra timmar hoppade jag direkt in i duschen.

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar