lördag 4 juni 2016

Att överraska en student

Hej på er. :) 

Jag vet att det har varit lite tyst här den senaste veckan men jag har haft mina själ. Förra helgen var jag hemma hos Viktor två kvällar efter jobbet och sedan i tisdags har jag varit i Stockholm.

TISDAG 
Jag jobbade till halv två och innan jag cyklade hem gjorde jag några ärenden innan jag begav mig hemåt. När jag kom hem åt och packade jag innan lillasyster och två av kusinerna kom och hämtade mig. :) Vi flög upp till Stockholm på en timme och tog Arlanda Express till centralen där farbror hämtade oss. När vi kom fram till Nacka mötte Tilda upp oss och vi gjorde oss hemmastadda i övernattningslägenheten vi skulle bo i under vår vistelse. :) Vi gick till Maxi och köpte frukost och sen gick vi hem till Renée & Tuva och hälsade på dem innan vi gick hem igen och la oss. När vi äntligen kom i säng låg vi och pratade någon timme och var sådär fnittriga inför onsdagen när Moa skulle ta studenten. Men till slut kunde vi somna. :)


ONSDAG 
Vi vaknade av att alarmet ringde vid klockan 6 och gick upp för att ta bussen någon minut över 7. På bussen mötte vi upp Åsa för att åka till hennes jobb och äta frukost och när vi kom fram väntade farbror på oss med. När vi hade ätit tog vi oss tillbaka till Nacka för att göra oss i ordning inför kusinens utspring. Vid 12 begav vi oss mot skolan och vid 13 sprang hon ut och blev rejält överraskad när vi stod där. Det var flera av oss som grät och efter en timme var det dags för Moa(och Tilda) att hoppa upp på flaket. I Stockholm fungerar det så att man köper en massa lättöl som man sprutar på varandra vilket betyder att man också måste byta om för att inte få sina studentkläder förstörda. Man får också ta med en kompis om man vill och Moa drog med sig Tilda. :) När studentflaken hade fått poliseskort in till stan åkte vi tillbaka till lägenheten och tog en powernap innan vi begav oss till studentskivan. :) Vi fick god mat och till slut dök Moa & Tilda upp igen, väldigt trötta efter att ha åkt flak 2 timmar och 40 minuter. Det var en mycket trevlig kväll och vi var nöjda, mätta och trötta när vi begav oss hemåt vid halv elva. :)
Lite nervösa för att Moa skulle se oss utanför skolan. :)
Bästa Millan!
Tuvis.
Bästa studenten!
Ombytt för att åka flak. ;)
Tilda & Moa på flaket. :)

TORSDAG 
Vi tog sovmorgon till klockan 10 tog det lugnt under förmiddagen innan vi gick hem till Moa för att äta lunch. :) Efter att vi hade ätit och pratat lite lämnade vi Moa och begav oss till Gröna Lund. Det var inte ett moln på himlen och inte ett moln på himlen, kanske lite för varmt men ändå bra väder för att gå på Grönan. Köerna var inte särskilt långa och vi sprang fram och tillbaka mellan bergochdalbanor och karuseller innan vi åt, spelade lite på chokladhjul(och vann!) och sedan begav oss hemåt runt halv nio. :) Vi somnade utan problem när vi kom hem. :)
I kön till Kvasten. :)


FREDAG 
Vi åkte in till stan ganska tidigt och det blev shoppning hela dagen. Vi hittade alla en hel del kläder och Tuva kom och mötte upp oss i stan innan vi tog en promenad genom Gamla stan med henne som vår egen turistguide. Det var kanske inte den bästa guidningen jag varit med om och med kommentarer som "här ligger slottet, det är kungligt!" och "på torget.....jaha, det var visst fel torg!" tog vi oss fram. :) Vi tog bussen från Slussen till Nacka Forum och fortsatte shoppningen där innan vi gick tillbaka hem och bytte om för picknick vid Nyckelviken. :) Vädret var fantastiskt och solnedgången så otroligt fin! En riktigt mysig sista kväll tillsammans. :)

UTSIKTEN.
LÖRDAG 
Idag vaknade vi tidigt för att hinna städa, göra oss i ordning och äta frukost innan vi behövde gå till bussen för att åka till flygplatsen. Vi åkte buss, tunnelbana och sedan buss igen innan vi var framme på Bromma flygplats. :) Flygresan tog bara 40 minuter(måste varit rekordtid!) och jag var hemma till kvart i tolv. Jag packade upp och tittade på Stockholm marathon(som farbror har sprungit idag) och det var en lite lustig känsla när de sprang förbi ställen där vi varit bara några timmar tidigare. Efter en stund somnade jag i soffan och sov ett par timmar innan jag cyklade till Maxi och handlade. :) Resten av kvällen ska jag bara sitta i soffan och göra ingenting, nu tittar jag på Modig om går på 5:an. :)

Sammanfattningsvis har resan varit jättebra och vi har haft fantastiskt väder och väldigt roligt ihop! Det bästa var såklart att överraska Moa på studenten och hon blev så glad att vi var där. :)

Imorgon hoppas jag på bra väder så att jag kan ligga på stranden hela dagen! :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar