fredag 10 september 2010

Negatitivet på gång!

Som jag ju mobilbloggade i morse är jag lite negativ idag - det är jag fortfarande! Så bara därför tänker jag bleklaga mig över min skitdag, så den som inte vill läsa något negativt bör sluta läsa - nu.

Jag kom till skolan, fick sitta där i 25 minuter innan naturkunskapen började.
På naturkunskapen skulle vi titta på vattenväxter i mikroskop, det är var nog en j*vla tur att vi fick ha ett varsitt annars hade jag nog skrikit på Tilda i slutet av lektionen.
En timmes rast. Vi gick till bageriet och bokstavligt talat hängde på låset - Tua var först in.
På matten fastnade jag på alla uppgifter och Börje tittade på fel klockan och sa att vi fick sluta men så ångrade han sig så att vi fick jobba i tio minuter till - inte okej Börje, inte okej!!
Mat, spagetti och köttfärsås. Det var en massa partier i gallerian, men gratis godis är ju aldrig fel!
På engelskan hade vi läxförhör på läxan som jag inte gjort, ska det vara såhär lätt alla gånger behöver jag aldrig göra engelskaläxan.
På svenskan var det lästtest. Det är ju lagom kul när man sitter och spänner hela kroppen och fokuserar som satan under fem minuter och sedan får ont av det..
Datakunskap. Börje gav oss uppgiften att planera en jorden runt resa - som vi inte på något sätt ska genomföra. Men vi ska leta hotell och så vidare - res sjuk, res sjuk, res sjuk!
På teatern hade vi akrobatik, det var det roligaste på hela dagen! "Hopp, hepp, hej!!" gjorde mig pigg, och med den uppvärmningen ägde det! Nu vet jag hur det är att stå på två personer utan att som skriker att man ska gå av.
Kom hem halv 6. Det kommer jag göra varje fredag - det SUGER!

Men det finns kanske lite positivt med den här dagen i alla fall.
  • Det gjorde inget att jag glömde svenskaboken hemma - jag behövde den inte.
  • Amanda var i skolan lite idag.
  • Jag lämnade min temugg i skåpet idag. Nu ska det drickas te hela gymnasiet! 
  • Sven berättade att han paddlar till jobbet ibland. Ja, paddlar. Jag skojar inte. Och det roligaste är att han bor i Färjestaden så han paddlar över sundet - när det inte är storm! Som han så fint uttryckte sig. x)
Fredagsmys framför datorn. Hur känns det liksom? - ES10B
SÖNDAG - NU, SNÄLLA!

3 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHA.
    Han paddlar till jobbet? :D
    HAHAHAHAHA.

    SvaraRadera
  2. Ja, han PADDLAR seriöst till jobbet. x)

    SvaraRadera
  3. ...det var det roligaste jag har hört på länge. :)

    SvaraRadera