onsdag 16 februari 2011

Dikter. :D

Vi skriver dikter på svenskan och oseriösa dikter är ju lite min grej. Den här slängde Tilda och jag ihop idag:

När du paket från Postkakan får
kan du behöva ligga på en bår
För 8 till 10 personer
Kan du få många kloner
Allegro inga e-nummer har
Men är helt och hållet bärbar
Den kan skickas över hela världen
Så se till att börja färden
Av: Tilda Meissner & Ottilia Eriksson

Faktiskt så finns det en hemsida som heter www.postkakan.se, tro det eller ej, där man kan beställa kakor som man sedan skicka till vem som helst runt om i världen. x) Vi mejlade faktiskt den här dikten till dom, så vi får se vad som händer - vi kanske kan få svar. x)

Nu ska jag sova - jag har sovmorgon imorgon och endast 2 lektioner. Vilket betyder en 3 timmars håltimme mitt på dagen.. -.- Men vi ska åka ut till SYAB igen tänkte vi och den här gången ska Tilda också följa med! :D Sen ska vi utforska Kagg också - vi har alltså en hel del att hinna med imorgon. Dags att samla energi med andra ord. :)
Good night! :)
// OTTILIA. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar