söndag 6 februari 2011

Melodifestivalen 2011

Heeej!! :D
Ja det är väl lika bra att jag skriver som det är. Jag satt klistrad vid Sebbes TV igår kväll mellan 20.00 och 21.30. :) Sebbe satt och räknade pengar och jag poängsatte och kommenterade låtarna som jag faktiskt tyckte var riktigt bra. Nästan i alla fall. ;) Det var väl två tre stycken som jag inte tyckte var sådär superbra, men annars är jag nöjd med startfältet. ;) Det är jag aldrig annars. ;)
Att Danny gick vidare till final var väl ganska tippat, trots att refrängen lät likadant hela tiden... Men Swingfly trodde jag verkligen inte skulle ta sig vidare till Globen, jag räknade med Andra Chansen för honom. Men där sa svenska folket ifrån - BRA! Låten var helt super! :)

Låtarna som gick vidare till Andra Chansen måste jag säga var helt kassa. Jag tycker att Rasmus Viberg skulle gått vidare med låten Social Butterfly. Men det tyckte inte Tilda. x)

Årets pausunderhållning måste jag säga var ganska kass. Ska dom verkligen göra såhär varje vecka? Nej SVT - bättre kan ni!
Programledarna var ju inte heller dom bästa, tyvärr. Men jag ska ge dom en chans nästa vecka med. ;)



// OTTILIA. :)

2 kommentarer:

  1. Haha, jag kan verkligen se dig framför mig sitta och poängsätta låtarna, medans Sebbe sitter brevid och är typ: "Jaja...vad du än säger." ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, så var det faktiskt inte. Han satte faktskt också poäng! :D

    SvaraRadera