fredag 4 februari 2011

Fredag - finally! :D

Hello! :)
Dagen var sjukt lång och ville aldrig ta slut, men till slut tog även teatern slut och den här allt för långa skolveckan var slut. :) Bageriet var öppet idag, vi gick dit och kom till matten för sent, men det gjorde inte så mycket Hanna fjäskade med att ge en kaka till Börje och sen sjöng vi för honom, han fyllde ju år idag med. Hur gammal har blir har vi fortfarande inte en aning om. x) Hanna satt bredvid mig och åt kakor hela mattelektionen, haha! Hon tittade på mig och sa "Till mitt försvar är jag faktiskt hungrig!" haha! x) Jag upptäckte en mystisk låda som var inbyggd i vägen cirka en dm från golvet, det var en lucka och en liten hasp till luckan till och med. Dessutom var den inramad. Vad förvånade vi var att det vi var att vi hittade det i estetkorridoren... x)
På svenskan ska vi börja skriva dikter. Jag. Vill. Inte. "Skriv gärna lite crazy!" uppmanade Calle oss. Ändå blev mina bara sjukt seriösa med ett tydligt budskap.
ESVn går framåt. Vi skrev klart vårt synopsis idag. Och för er som inte vet vad ett synopsis är kan jag förklara det. Ett synopsis skriver man som en sammanfattning till det man ska göra, alltså typ som ett manus men ändå inte. Man skriver i stora drag vad som ska hända och sen skriver man manuset efter synopsiset(om det heter synopsiset eller synopsisen har vi absolut ingen aning om, därför blandar vi alltid hej vilt när vi pratar om det x)).
På teatern går barnteatern verkligen framåt! :D Markus var inte där idag, men vi fick ta in Viktor som hjälp och när vi är klara kommer det bli helt super! Vecka 10 kommer dagisbarnen och ska kolla på oss, det kommer bli så kul! :D

Det var ju Let's Dance ikväll med. Tycker att dom gjorde bra ifrån sig allihopa. I'm sorry Jacke, men det gick inte längre för Ranelid. Jag håller nog fortfarande på Figge & Oksana, dessutom har jag kommit på mig själv med att heja på Andreas & Sigrid med, så jag får väl heja på två danspar. ;)

Nu ska jag titta på Grown Ups och sen ska jag sova. Imorgon har jag fullt upp, Melodifestivalen börjar ju och dessutom ska jag till Sebbe så jag får väl se om jag har tid att skriva något... ;)

Good night! :)
// OTTILIA. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar