tisdag 8 februari 2011

Tyskland, Sovjet, atombomer och......vad var det mer?? ;)

Jag har pluggat i tre och en halv timme till historiaprovet på fredag och jag känner mig sjukt stolt över mig själv! ;)

I alla fall började dagen blåsigt med en Tilda som kommer halvt panikslagen till skolan för att hon tror att bron är avstängd så att jag inte kan ta mig till skolan. Men så bra var det ju inte, jag var ju i skolan och väntade på henne. ;)
På franskan kände vi nog allihopa att lite namnträning inte skulle sitta fel. Det blev lite pinsamt när vi skulle ställa en fråga och sen skriva vem det var som svarade och man fick fråga vad personen man pratade med heter....men det var inte bara jag så det var inte så farligt. Tilda var värst, hon kunde inte stava ett namn - när han bokstaverade. x)
På teatern gjorde vi improvisationsövningar och ljud/röst-övningar. :)
Mat. Skrev ut manuset till imorgon och stressade bort till Skeppet igen.
KLT. Inga EOS-betyg ännu - jag hatar Dexter! :S
Innan kulturhistorian började pratade jag med Viktor om filmen som jag ska spela in imorgon, tydligen ska jag spela mot honom så det känns bra. Hanna står bredvid och slänger ur sig:
- Jaha! Så det är du som ska slänga ner Viktor på sängen och dra av dig tröjan?
Jag spärrade upp ögonen och tittade på henne.
- Det har inte jag läst något om i manuset.... sa jag sen.
- Nej, det är den andra tjejen som ska göra det. sa Viktor snabbt sen när han såg min min.
Vilken lättnad!! För en sekund kände jag att jag ínte hade läst igenom manuset ordentligt. Tur att Hanna är som hon är! :D
Kulturhistorian var ju ganska nice måste jag säga. :)
Sen slutade vi. :) Kom hem runt tre, kollade på O.C. och skulle sen försöka plugga. Jag kollade min mejl, informationen om filmen hade kommit och det visade sig att jag ska spela in imorgon och på lördag. Känns bra. Definera cool t-shirt bara så är det inga problem! ;)


Haha! Det känns som om alla som känner mig vet att jag kan överreagera ibland.


Satte mig sen med historiaboken. Skrev en sammanfattning som blev en tredjedel så lång som dom sidorna vi ska kunna i boken. ;)
Nu ska jag göra något vettigt. Vad har jag inte en aning om, men jag vet vad jag absolut inte ska tänka på. Andra Världskriget och allt som hör därtill! ;)

// OTTILIA. :) 

2 kommentarer:

  1. Tre och en halv timma?! Du är galen, kvinna. Haha, tur att du inte behövde dra av dig tröjan! Fast lite synd...skulle vara kul att se dig få panik över det! x)

    PS! Du glömde nazister i titlen. :D

    SvaraRadera
  2. Hade jag behövt dra av mig tröjan hade jag dött av panik...eller kanske inte. ;)

    SvaraRadera