onsdag 27 juli 2011

Farbrors födelsedag. :)

Jag ska börja med att säga grattis till världens bästa farbror som idag fyller 38. :D
Vi har firat honom hos farmor & farfar med alla kusiner och en syssling. :) Mats, födelsedagsbarnet själv lagade maten. Eftersom han är kock, då får man skylla sig själv. ;) Men han slapp göra tårtan, den gjorde farmor. :)

Efter vi hade ätit gick vi och spelade kubb. Och eftersom farmor & farfars trädgård är i minsta laget fick vi gå över vägen och spela på någon annans tomt, enligt Anders(min andra farbror;)) var det tydligen okej så det gjorde vi. Där träffade vi på Anna & Ellen, Anna är pappas kusin och min gudmor och Ellen är av våra sysslingar. ;) Vi spelade två gånger, vi kan väl säga att mitt lag(Tilda, Millan, Tuva, Ellen, Sofie & jag) vann båda gångerna.....  ;) Ellen tröttnade väl lite på att Teddan skulle vara ivägen när vi skulle kasta så hon frågade:
- Är Teddan en kloss?
Svaret vi gav henne blev såklart ja. ;)

Sen fick vi tårta - mums! :D Mats stod och skar upp tårta till sig själv och sa:
- Jaha, ett år närmre...
- Till vad? frågade någon.
- Pensionen...... döden. 
Positivt tänkande funkar alltid! ;)

Tack till världens bästa kusiner. <3

// Ottilia. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar