söndag 13 november 2011

Gymnasiemässa, dop & en kväll med kortspel

är vad min helg har bestått av. ;)
Gårdagen började med gymnsiemässa då jag stod i Gallerian med ett stort leende, ett gäng broschyrer i mina händer och sa "Är du intresserad av det estetiska programmet?" till varenda nia som passerade mig. ;)  Försäk säga det flera gången snabbt utan att misslyckas! ;) Efter att jag hade gjort det i drygt 1,5 timme hade jag ont i halsen och det blev dags för min & Vendelas guidade tur i våra teater- och danslokaler. ;)
Jag vill bara påminna om att estetiska programmet är ett högskoleförberedande program, alltså inget annat! ;)
Vid kvart över 8 i 5 minusgrader promenerade jag upp till bussen. ;)

Redo för gymnasiemässa ;)


Vendela & jag hade fin utsikt från bron. ;)

När vi var klara med det gick vi och åt innan jag åkte vidare till Algutsrums kyrka och lilla Johannes dop. :) Efteråt åkte vi hem till Ylvas föräldrar och åt. :) Lovisa & jag pratade massa med Markus, det var mycket längesen! ;)
Söta lilla Johannes. :)




Mimmi skulle på maskerad efteråt så jag hjälpte henne att få på sig maskeradkläderna. ;)

Runt 17 åkte jag därifrån och vidare till Sebbe. :) Vi tittade på tv en liten stund innan vi gick in till Sara & Johan. :) Där åt vi tacos och spelade Triss&Stege, som jag nu vet hur man spelar. ;)

Imorse vaknade Sebbe & jag vid 9.30 och runt 10.15 åkte han ner till Färjestaden medan jag låg kvar i sängen framför tvn. ;)
Senare var jag väldigt trött och la mig i Sebbes säng medan han hjälpte Johan & Barbro nere i köket. Då kom älsklingen upp med mjölk & pepparkakor till mig. :) ♥
Jag är nu nyduschad och försöker ladda för en ny skolvecka.
Måndag: Marching for life repetition
Tisdag: Skyddsombudsutbildning
Fredag: SOVMORGON!!

// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar