lördag 3 mars 2012

Andra chansen - Melodifestivalen 2012

Jag känner att jag måste få ur mig vad jag tyckte om kvällens Andra Chansen och det är nu, nu, NU! Är det här något slags skämt eller?! Torsten Flinck till final, det är ju inte klokt. Hur tänker svenska folket egentligen???? Jag tittade på Melodifestivalen hos farmor med kusinerna idag och vi var alla 8 överens om att det var Sean Banan som skulle gå vidare till final, vilket även en av mina farbröder höll med om. Men när jag Flinck gick vidare till finalen visste jag inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta - på riktigt. Det är ett skämt att han ska få komma till final med den låten. Hur skulle det se ut om han skulle vinna hela tävlingen och vi måste översätta låten till engelska? ÄR DET NÅGON SOM HAR TÄNKT PÅ DET?! Hur kommer han representera Sverige och hur kommer övriga Europa se på oss efter det? ÄR DET NÅGON SOM HAR TÄNKT PÅ DET?!?! 
Nej, det känns faktiskt lite som ett skämt.

Det var ju tur i alla fall att Top Cats gick vidare till final, dom har en riktigt bra låt. :) Lite chockerande var det dock att Andreas Johnson förlorade mot Timoteij, både Vendela & jag var dödssäkra på att han lätt skulle vinna det. Men så fel vi hade.
När det gäller duellen mellan Sean Banan och Youngblood hade jag gissat rätt, det var ganska självklart att det var Sean Banan som skulle vinna det. Trots att Youngblood idag sjöng mycket bättre än förra gången och lyckades tända alla facklor den här gången. ;)

// Ottilia

1 kommentar:

  1. Skärpning Ottilia ;) Thorstens låt har bra budskap, är bra skriven, bra framförd, allt är perfekt. Jag skrek av glädje när han gick vidare och förstår verkligen att folk vilja vidare han. Översätt Sean banans låt? De skulle fan bli värre än Flincks ;) thorsten förtjänade det verkligen!

    SvaraRadera