tisdag 27 mars 2012

Dagen då Viktor kom till skolan med en XXXL kortlek ;)

Dagen började med en timmes sovmorgon vilket var riktigt nice. :) När Vendela & jag kom till skolan konstaterade vi att vi var sena men ändå först, av någon konstig anledning. ;)
Sceniskt musikprojekt. Danni & jag översatte en låt till svenska och gjorde det till en dialog som vi sen ska använda i uppspelet efter lovet. ;) Vi, eller det var mer Mats, fixade musikbakgrund så att vi ska kunna sjunga till Seasons of Love i rätt tonart. ;)  Efter det hade vi en liten stund över så att vi kunde börja öva lite. :)
Sen blev det dags för veckans längsta och enda håltimme på lite mer än 2 timmar. ;) Viktor & jag spelade kort innan vi gick ner till matsalen tillsammans med Mette & Johan. :) När vi satt där och åt kom vi på något sätt in på Robinson och hur kul det skulle vara om vi i klassen skulle göra det tillsammans med ö-råd, tävlingar och allt annat som hör till. Jörgen(eller Paolo Roberto, som Tilda har kontakt med.... ;)) skulle vara programledare för experimentet som ska utspela sig någonstans i dom svenska skogarna. Och för att få det dokumenterat skulle vi engagera ett gäng mediaelever som skulle få filma oss. ;) Dessa tankar fortsatte från Big Brother(vi skulle ta in folk från bygg, eftersom vi är lite för mycket tjejer för att det ska kunna bli något på riktigt, och sedan döpa om det till Bygg Brother), till Gladiatorerna(här skulle vi ha folk från SYAB som gladiatorer), till Så Mycket Bättre(inte tolka varandras låtar dock - tolka varandra), till Bonde Söker Fru, till Så Ska Det Låta och Sveriges Värsta Bilförare(eftersom ingen i vår klass har körtkort än så länge skulle det bli väldigt intressant.... ;)). Haha, vi satt där ganska och skrattade. Viktor lovade att något av detta ska bli hans projektarbete, så nu har vi höga förväntningar! ;)


När vi hade ätit klart och kände oss klara med diskussionen gick vi upp till våra skåp och skulle spela kort. ;) Viktor sa att han kunde ta med sig sin kortlek när jag sa att det inte behövdes. Men när han tog fram sin kortlek var det klar att vi skulle använda den och inte min! Han hade varit och köpt en XXXL kortlek som vi skulle inviga. ;)
Hanna blandar så gott det går, inte det lättaste vill jag meddela! ;)
Vi brukar ha problem med att alla inte får plats runt bordet, med den här kortleken är inte det det största problemet.. ;)
Engelska. :) Vi övade inför nationella, gjorde lite fyllerigrejer och grammatik. ;)
Sen var min skoldag över, vilket var ganska skönt. :) Jag åkte då hem och zumbade lite innan jag satte mig med trafikantkunskapsböckerna, har ju prov imorgon.

Nu ska jag sätta mig framför Desperate Housewives och skriva dagbok. :)
Ska nog packa ner idrottskläderna med, det verkar som att vi kommer få jobba en del imorgon...i alla fall enligt Snaedis som ska hålla i den. ;)

// Ottilia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar