onsdag 28 mars 2012

Dagen med en lektion som slutade med att alla i rummet kände sig kreativa :)

Dagen började med att jag skrev ett prov på personlig rekordtid. Det tog knappt 15 minuter innan jag kunde lämna klassrummet och känna mig nöjd med mina svar. Jag bör också tillägga att jag inte var först därifrån heller... x)
Idrott. Lussan & Felicia körde något superroligt pass med oss första halvtimmen, trots att jag brukar vara ganska dåliga på sånna saker var det otroligt roligt och faktiskt inte heller så himla svårt. :) Andra halvan körde Snaedis Fångarna på Fortet. :)
Mat. :)
Röst&rörelse. :)  Vi fick dagens lektion till att öva inför nästa veckas redovisningar. Jag satt i Verkstaden tillsammans med Tilda, Markus, Simon, Mirjam, Johan & Tove. :) Tilda fixade med tusen grejer samtidigt kändes det som, men bra blev det! ;) Mirjam fick klippa ut en pappersgubbe som Tilda ritat, han fick senare namnet Åke. ;) Mirjam & Johan(men mest Mirjam!) fixade med att göra honom fin med snörhår, pärlögon och aluminiumbyxor. x) Johan hade väl tråkigt med så han började tejpa fast massa saker i bordet... ;)
Tilda tänker vara så pedagogisk och visa oss hur blodet går runt i kroppen med hjälp av bilar. ;)

Johan tejpade fast den här pennan på bordet och när vi insåg vad det stod på den var det precis som att den ville säga något till honom.... x)

Mirjam var fullt fokuserad på Åke och hans lila hår. ;)

- Hur långt ska jag klippa? (Mirjam)
(Johan, som om det vore självklart) - Till skrevet!

Engelska. :) Vi gjorde läsförståelser och fick sedan se gamla uppsatser som vi har skrivit som vi sen ska rätta. ;)
Sen var skoldagen slut, riktigt nice! :) Jag åkte hem och la mig i soffan innan jag lagade mat. ;)

Mammas mobil pajade igår så hon var och köpte en ny idag. När hon kom hem idag sa hon att hon hade laddat hem "något med Justin Bieber". Jag gav henne en blick som direkt idiotförklarade henne. Då frågade hon:
- Vem är det då?
Betyder det här att jag kommer få lyssna på Justin Bieber varje gång det ringer på hennes mobil vet jag inte vad jag ska ta mig till.....

Nu är jag sjukt trött så jag ska titta på Desperate Housewives och sedan gå och lägga mig. :)

God natt! :)
// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar