fredag 2 mars 2012

Gradängrivning startade dagen

Nettan kom ner till oss i Bunkern idag på morgonen och sa att vi skulle riva gradängen på första lektionen, vilket inte är så uppskattat att behöva göra eftersom det är ett riktigt slitigt jobb. Man måste bära och stapla alla stolar(ca 90 st, tror jag), lossa alla staket, lossa alla podier från varandra, lägga upp alla podier på vagnar(sjukt tunga!!!), sedan köra ut vagnarna och ställa de på sina rätta platser(ännu tyngre) och till slut bära ut alla staket och allt annat som ska vara med och lägga det på sin plats. Först tänker man att det kommer ta sjukt lång tid men när alla hjälps åt går det ganska fort, vi blev klara på en halvtimme idag. ;)

Resten av lektionen hade vi som har Skapande Verksamhet ingen lärare eftersom Jörgen ska åka Vasa-loppet på söndag, så fick fick göra egna forumspel i små grupper. Jag var med Tilda, Viktor & Johan, det gick jättebra. :)
Mat. :) Vi åt och spelade kort, som vanligt. ;)
Svenska. Vendela & jag var klara med debattartikeln så vi fick gå från lektionen, så vi gick ner till bageriet istället.. ;)
Teater. :) Vi gjorde sjukt roliga improviseringsövningar som jag verkligen hoppas att vi kommer göra igen! :) Så det var ganska nice att avsluta veckan med den lektionen. ;)

När jag kom hem tittade jag  på tv och somnade i en timme, vilket var väldigt skönt eftersom jag var så otroligt trött, vilket jag skyller på gradängrivningen för. ;) Sen gjorde mamma & jag inbakad fläskfilé. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar