måndag 23 december 2013

Dan före dan

Hej på er. :) 

Idag har jag jobbat mellan 8 och 20 och som ni förstår är jag därför ganska trött. Vi började dagen med ett morgonmöte där vi pratade om hur dagen skulle se ut och vad som kommer hända under mellandagsrean. Chefen pratade med mig efter mötet och sa att om jag ville får jag komma in till öppningen på juldagen. Jag hade under mötet känt att det hade varit roligt att jobba då eftersom alla pratade om att det var en sån speciell upplevelse när folk rusar in i butiken för att få tag i de bästa fynden och att man bara förstod det om om man var där. Så när hon sa att jag gärna fick det sa jag ja direkt och jag ser faktiskt verkligen fram emot att börja jobba vid 7 på onsdag morgon. ;) Det var en del att göra under dagen och jag hjälpte till en del ute på lagret innan det blev dags att förbereda för rean. Min vita skjorta var inte lika vit och fin längre när jag var klar men det kändes bra att ha gjort någonting innan jag gick hem. Den sista timmen var väldigt lugn och jag stod med Frida i kassan och vek påsar.
När jag gick hem fick jag en julklapp med mig som jag öppnade när jag kom hem. Jag tänkte att det nog var choklad eller något liknande i men till min förvåning var det en knivdesignad av Leif Mannerström och en julhälsning från Elgigantens VD. Det var en mycket positiv överraskning, tack Elgiganten! :)

Nu ska jag färdigställa ofärdiga julklappar och titta lite på julkalendern(som är riktigt bra), Solsidan och Rederiet innan det blir dags för mig att sova lite. Det är ju trots allt julafton imorgon.:)

// Ottilia :)

2 kommentarer:

  1. Heja heja! Så kul att det både går bra för dig & att du trivs :) Blir så glad. Massor med kramar <3

    SvaraRadera