tisdag 24 december 2013

Tröja & julmusik

Häromdagen, när jag var inne i stan och letade efter julklappar, bestämde jag mig för att köpa något jag kunde ha på mig på julafton. Jag hittade en svart klänning och tyckte sen att jag behövde en tröja att ha över klänningen. Jag hittade några enfärgade stickade tröjor men alla var stickiga och inte heller så jättefina eller vad jag hade tänkt mig. Jag letade en stund till och hittade en mönsterstickad tröja som jag testade och kände mig nöjd med. Jag brukar inte tycka om när det är mycket mönster och mycket som händer, på andra tycker jag att det är jättefint men inte på mig själv. Så jag bestämde mig för att röra mig utanför min comfort zone och köpte den. Jag har haft den hänga framme så att jag ska vänja mig vid mönstret och nu tycker jag att den är jättefin! :)
Tidigare idag funderade jag på om jag skulle lyssna på lite julmusik men kom snabbt på mig själv med att dumförklara mig själv. Jag har lyssnat på julmusik varje dag i en och en halv månad på jobbet och är väldigt trött på det. Igår gick vi runt och sa till varandra att det inte var länge kvar tills vi slapp den. Och när vi hade stängt igår byttes genast julmusiklistan ut mot listan som kommer gå under mellandagarna. ;) Just nu lyssnar jag på allt jag inte kan förknippa med julmusik. ;)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar