fredag 6 december 2013

Ett avbrott

Hej på er. :) 

I lite mer än en veckas tid har Bredbandsbolaget haft någon bugg i sitt system vilket har betytt att vi inte haft något internet. När mamma ringde och pratade med dom igår visste dom inte hur lång tid det kunde ta innan de kunde lösa det så jag fick mig en glad överraskning när jag startade datorn idag och insåg att det fungerade. :)
Sen ni hörde från mig sist har jag fått ett paket på posten från ett julklappsgarnbyte jag med i. Jag blev jätteglad tills jag insåg att jag inte får öppna det förrän julafton. Vi får väl se hur länge jag kan hålla mig. ;)
Jag har också fått ett brev på posten och inte något tråkig räkning eller liknande utan ett riktigt brev(mer snigelpost åt folket!), skrivet av en vän som saknar mig. Jag blev så glad, det var skrivet på rim och med stor tanke på vem det var till. :)

Julkalendern har börjat och jag har sett alla avsnitt(förutom dagens) och har konstaterat att jag gillar den. :) Jag har också öppnat de först luckorna i min chokladkalender som mamma inte kunde låta bli att ge mig. Det är ju synd bara att chokladen inte är särskilt god.

I söndags började jag få ont i magen och i måndags blev det ännu värre. I tisdags gick till praktiken och tänkte att jag skulle försöka så länge jag orkade vilket var lite mer än två timmar, sen fick jag åka hem. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen och de trodde att de kunde vara magkatarr så jag åkte till apoteket och köpte en receptfri medicin som skulle hjälpa mot det. Men det hjälpte inte så jag fick ringa vårdcentralen i onsdags morse och fick en akuttid. Läkaren där kunde inte riktigt hitta vad som var fel men kunde se på en droppe blod att något inte stod rätt till så hon skickade en akutremiss in till sjukhuset och tyckte inte att jag skulle köra själv så jag fick ringa pojkvännen som körde in mig till akuten. Vi konstaterade att det var femte gången han var där på ett år och för mig var det första gången någonsin så han kunde berätta precis vad de skulle göra och vad som skulle hända, på så sätt var det väldigt tryggt att han var med. :) När vi fick komma in tog de lite prover och efter ungefär två timmar hade de konstaterat att jag hade någon slags inflammation i magen, det kunde vara blindtarmen eller något annat. Mina värden var höga men inte tillräckligt höga för att de skulle våga operera. De sa att jag kunde ta vanliga värktabletter(som jag inte hade vågat ta innan eftersom jag trott att det var magkatarr) och om det blev bättre skulle jag åka direkt in till akuten för då skulle de operera. Jag har nu tagit tabletter i ett par dagar och mår bättre. Det gör fortfarande ont men det är betydligt bättre så förhoppningsvis var det inte blindtarmen. :)

Idag har jag julpyntat och fixat med lite annat. Ikväll ska vi äta tacos och imorgon ska jag in till praktiken igen. :) Och i natt kom första snön men det är så lite så det gör mig faktiskt inte så mycket. ;)

// Ottilia :)

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande med paketet!!!! Du måste blogga om det när du öppnar det :) Och vad skönt att du blev hemskickad igen <3 Jag ber för att det fortsätter vara bra!

    SvaraRadera