onsdag 25 december 2013

Juldagsrea

Hej på er. :) 

Idag gick jag upp 05.50 och åkte till jobbet 40 minuter senare. Väl där åt jag julfrukost med de andra, supermysigt. :) När alla hade ätit klart gick vi ner och fixade det sista till öppningen. Alla sprang fram och tillbaka för att få allt klart till öppningen 08.00. Chefen skickade ut mig i kön utanför för att dela ut lappar om superkampanjen vi hade idag och sen peppade vi igång oss till Eye of the Tiger, Waka Waka spelades i högtalarna i entrén jag kände hur den peppade lite extra då det var en av pepplåtarna under gymnasiet. :) Vid 08.00 öppnade vi och jag stod precis vid ingången för att dela ut lappar till de kunder som hade tillkommit efter att jag gått, och det var många vill jag lova! Det vällde in människor och mitt ibland dom stod och försökte hålla mig på båda fötterna. Men det gick bra och jag kunde efter en stund ta mig in i varuhuset för att hjälpa de kunder som ville ha hjälp. Efter lite krångel i kassakön flöt det på bra och jag ställde mig tillsammans med Johanna i kassan för att packa ner varorna i påsar medan hon tog betalt. Sen bytte vi och körde halvtimmesintervaller så att man kunde pusta ut lite. Det var fullt ös och vid 13.00 slutade jag och gick då upp i köket där jag fick mat av chefen innan jag åkte hem. Faktiskt var det jätteroligt att jobba idag, hade det varit såhär mycket kunde varje dag hade det varit superroligt att jobba! :)
Imorgon börjar jag vid 11 och slutar vid 16 så nu ska jag ladda batterierna med lite te. :)

// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar