tisdag 17 december 2013

Första dagen

Hej på er. :) 

Förra veckan blev jag erbjuden jobb på Elgiganten där jag har haft min praktik de senaste fem veckorna. När jag började min praktik där visste jag att det kunde leda till jobb och när jag fick höra hur några av de andra fått jobb där bestämde jag mig för att jag bara skulle ha det jobbet. Så jag gick in för att göra så bra jag bara kunde och såg till att ta alla chanser jag fick. Förra veckan blev min sista vecka och jag blev uppkallad till cheferna som erbjöd mig jobb och jag tackade ja direkt. Det var ju det som hade varit målet hela tiden. :) Så idag har jag jobbat min första dag men jag har fortfarande inte riktigt fattat att jag faktiskt jobbar där. Jag har gått runt hela varuhuset hela dagen och efter att jag hade gjort det några timmar började kollegorna kommentera det men eftersom det är det jag ska göra fram tills att jag ska vara i kassan fortsatte jag i samma takt. Jag kollade på stegräknaren jag har på telefonen och såg att jag har uppe i 10 000 steg redan innan klockan 14. Jag fortsatte gå och gå och de andra fortsatte kommentera det och frågade hur många steg jag var uppe i. En av kollegorna stannade mig, la handen på min axel och frågade om jag hade ätit och sa till mig att jag inte skulle ta i så mycket att jag stupar. Jag räknade också hur många steg det är det längsta vägen jag går runt varuhuset och kom fram till att det var 145 steg. Så när jag gick hem hade jag gått över 20 000 steg vilket betyder att jag har gått över 100 varv runt varuhuset. Så det är kanske inte så konstigt att jag känner mig ganska trött i benen. ;)
Jag gick förbi av mina andra kollegor och såg att han hade tomteluva på sig och frågade om det bara var han som fick ha på sig det. Svaret jag fick var att det bara var han som vågade och då sa jag att jag också ville ha en. Då plockade han ner en av dem som hängde på brunt och gav mig den, sen hade jag den på mig resten av dagen. Det var mycket uppskattat av både kunder och personal. :)

Imorgon och på torsdag jobbar jag likadant som idag.

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar