söndag 22 december 2013

Julpyssel

Hej på er. :) 

Idag är det 22 december och fjärde advent men trots det har jag ingen som helst julkänsla. Det kan bero på att jag har jobbat ganska mycket och att jag alltid har varit ledig dagarna innan julafton. Igår jobbade jag mellan 9 och 16 innan jag åkte hem till pojkvännen för att spendera kvällen med honom. Idag sov vi till ett(mycket välbehövligt kan jag lova!!) och jag åkte hem någon timme senare för att hinna klart med allt som behöver fixas innan julafton eftersom jag inte hinner göra det imorgon då jag jobbar mellan 8 och 20.15. Men jag hoppas att det blir riktigt mycket folk så att dagen går fort. Det gjorde den igår och det kändes som att jag bara var där ett par timmar innan det var dags att gå hem igen. ;)

På julafton ska jag åka till kusinerna och fira jul med dem och juldagen tänker jag bara stanna hemma och göra så lite som möjligt för att samla krafterna till annandagen då jag jobbar mellan 11 och 16. På kvällen är det julfirande hos farmor. :) Sen är jag ledig till 2:a januari och under mina lediga dagar ska jag byta julklappar med pojkvännen(vi tyckte båda att det var lättast att göra det efter jul i år), åka skridskor med pappa och träffa en mycket saknad vän. :)

Jag har slagit in nästan alla julklappar men håller fortfarande på att färdigställa några stycken(lite smått panik över de julklappar som inte är riktigt klara än, det blir en sen kväll imorgon). Note to self: börja med julklapparna innan december börjar, det blir lättast så.

Ni får ha det så bra så länge och kom ihåg, stressa inte allt för mycket de kommande dagarna. ;)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar