söndag 12 januari 2014

Årets första snö

Hej på er. :) 

När jag gick av bussen inne i stan idag hann jag bara gå några meter innan det började snöa. Jag suckade och tog på mig luvan för att slippa det värsta innan jag kom fram till City Gross. Jag gick runt där inne i 20 minuter och när jag kom ut hade det slutat snöa, vilket inte gjorde mig någonting. Jag började jobba vid 11 och hade fullt upp hela dagen. När jag hade slutat vid tre gick jag upp till köket och åt en kiwi, jag tittade ut och såg då att det snöade ganska mycket och att det måste ha gjort det ganska länge då det var blaskigt på marken och vitt där det inte var asfalt och på biltaket. Jag tog bussen hem och möttes av strömavbrott. Mamma berättade att det hade snöat i ungefär 20 minuter och att strömmen sen hade försvunnit. Jag tände värmeljus överallt i mitt rum och satte mig sen för att välja och sortera bilder till det jag någon gång har tänkt sätta ihop till en scrapbook. Under tiden som jag satt där på golvet i dunklet kom strömmen tillbaka och jag fortsatte med sorteringen innan jag plockade ihop det jag hade plockat fram. :)
Imorgon jobbar jag från 12 så jag ska snart gå och lägga mig. ;)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar