onsdag 8 januari 2014

Jobbstickning

När jag kom till jobbet idag var det nästan en timme kvar tills jag började så jag tog med mig stickningen till köket och satte mig där och stickade och lyssnade på ett gammalt avsnitt på Stickpodden. Efter en stund kom Robban och sa "okeej..." när han såg mig sitta där. Han gick ner till kassan där Johanna hade stött på ett problem som hon inte kunde lösa. Efter en stund kom han tillbaka igen och sa "jag hoppas verkligen att du jobbar idag och att du inte bara sitter här för att det är lugnt". Jag skrattade lite och sa att jag kom tidigt och att jag hade gjort samma sak om jag hade suttit hemma. Han accepterade det och samtalet gick från min stickning till TV-serier istället. När han hade gått kom Anton som skulle ät lunch, vi pratade om lite allt möjligt innan jag började jobba. :)
Jobbdagen flöt på väldigt bra och jag diskuterade nödvändiga saker med Johanna, som också jobbar i kassan, och när Frida kom visade jag henne hur man skriver ut prislappar. Resten av dagen hjälpte jag lagret att få ut alla varor som levererats i varuhuset och skrev prislappar till de som saknade sådana. Eftersom jag hade haft saker att göra eller någon att prata med hela dagen har de timmar jag jobbat gått riktigt fort. :)
Imorgon jobbar jag mellan 12-19.15 och sen är jag ledig på fredag & lördag. Då ska jag spendera lite tid med pojkvännen. :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar