fredag 3 januari 2014

Mynt & organistation

Hej på er. :) 

För ganska exakt ett år sedan köpte jag en spargris till mig själv. Jag ställde den på skrivbordet och la i en krona varje gång jag påbörjade eller avslutade ett stickprojekt. Under årets gång fortsatte jag med det och tänkte för skojs skull se hur mycket jag stickar på ett år. Så idag hällde jag ut alla mynten på sängen och sen räknade jag dem. Efter att ha räknat både två och tre gånger kom jag fram till att det var 177 kr, om man delar det på två blir det 88,5. Några av de mynt som har lagts i som ett påbörjat projekt är antingen inte klart eller har repats upp av olika anledningar så jag räknar med att ungefär 70 av dessa projekt är färdiga projekt. Alltså har jag stickat och virkat 70 olika saker under det senaste året. Jag undrar när jag har haft tid för allt det och vart alla dessa alster har tagit vägen. En del har jag gett bort som presenter, andra till välgörenhet och en del har varit beställningar men de resterande har jag inte en aning om. Jag har tyckt att jag har alldeles för mycket stickat överallt då det tar hemskt mycket plats men jag trodde aldrig att det var så mycket. Det är mer än ett projekt i veckan. Det ska bli intressant att se hur det blir nästa år. ;)
Jag har under de senaste veckorna inte haft så mycket plats på mitt skrivbord då det har legat påbörjade projekt, garnnystan och stickor överallt så idag bestämde jag mig för att organisera upp det lite. Jag var på IKEA ett par veckor innan jul och köpte återförslutningsbara plastpåsar eftersom jag sett att någon annan hade fått i ordning på sina saker då. Jag la stora projekt i stora påsar och små projekt i små påsar. Jag hittade projekt som jag hade glömt/förträngt och projekt som jag påbörjat och kommit ganska långt på men av någon anledning bara slutat sticka på. När jag hade lagt fram allt och sett vad som finns att göra klart gjorde jag klart 4 olika projekt. Men jag har fler kvar, det är ju inte som att det tar en kväll att sticka två koftärmar eller en halv tröja. ;)
// Ottilia :)

3 kommentarer:

  1. Heja heja för organisation! ;) Du gav mig faktiskt inspiration, ska organisera mitt garn när jag är tillbaka på Marre.

    SvaraRadera
  2. Det är värt det, jag lovar!

    SvaraRadera
  3. Hej! Du har vunnit en tävling på min blogg! Stort grattis! Om du skickar din adress till mig på annakarinsoderfalk@hotmail.com så har du snart ett paket på posten :)
    Anna-Karin

    SvaraRadera