måndag 6 januari 2014

Fröken Frimans krig

I förrgår började jag titta på det första avsnittet av Fröken Frimans krig som har gått i SVT under mellandagarna. Jag såg någon trailer av det för ett par veckor sedan och kände att det nog kunde vara intressant. Den utspelar sig i början av 1900-talet när kvinnorna inte hade något att säga till om i det svenska samhället. Fröken Friman vill ändra det här och lär känna Kinna som är inne på samma spår, tillsammans startar de ett kooperativ där de vill förbättra maten i Stockholm. De stöter på motstånd från flera håll men ger inte upp då de är fast beslutna vid att genomföra det de påbörjat.
Serien består av tre delar som alla är en timme långa, jag såg de två sista idag och jag älskar den och hade gärna haft 10 avsnitt till! Har man missat den kan jag verkligen rekommendera att titta på SVT Play innan 27 januari då sista datumet är. :)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar