onsdag 29 januari 2014

Efterlängtade paket

Som ni vet begav jag mig ut i snön tidigare idag i tron om att posten hade kommit men hittade en tom brevlåda. Medan jag väntade på att posten skulle komma la jag mig i sängen och stickade klart pojkvännens raggsockor(ja, han ville faktiskt ha ett par, till slut) samtidigt som jag lyssnade på ett gammalt avsnitt av Stickpodden. Karin & Elin(som gör Stickpodden) är inspirerande och roliga och tiden går väldigt fort när de pratar om livet, politik och stickning. De andra fyra tjejerna som gjorde Stick With Us Podcast är också inspirerande men de är alldeles för nördiga för min smak och det tog ett tag innan jag faktiskt tyckte att deras podd var lika bra som Karin & Elins. Men nu tycker jag att det är riktigt synd att de inte för Stick With Us längre, jag saknar dem faktiskt. Tur att de hann göra 20 avsnitt, varav ett tillsammans med Karin & Elin, som man kan lyssna på om och om igen. :)
När jag var och hämtade posten igår hittade jag ett paket som jag har väntat på i några veckor och blev riktigt glad att det äntligen hade kommit! Jag skrev och berättade om att jag hade hade vunnit en utlottning på bloggen En tappad maska för ett tag sen men eftersom det tog så lång tid trodde jag att de hade kommit bort i posten och hade slutat hoppas på att de skulle komma. Men till min förtjusning kom de igår och jag är riktigt nöjd! Jag har kikat i dem och har redan hittat flera mönster jag vill sticka. :)
När jag hade gjort klart hans sockar begav jag mig ut i snön igen och hittade, lite till min besvikelse, bara ett paket i brevlådan. Men det var det paketet jag ville ha mest så det gjorde inte så mycket ändå. Det var paketet med sex nystan Baby Merino i tre olika färger. :) När jag hade fäst trådarna på sockorna la jag upp för att börja med vantarna jag kollat in länge och faktiskt köpte mönstret till i helgen. :)
Gårdagens post. :)
Innehållet i det efterlängtade paketet samt den obligatoriska dumlekolan som man alltid får med i paketet när man beställer från Eks Lilla Bod. :)
Progress på bara några timmar. :)
// Ottilia :)

3 kommentarer:

  1. Åhh älskar stickuppdateringarna!!! :D Vantarna ser redan väldigt fina ut, heja heja!

    SvaraRadera
  2. Vantarna blir så mjuka, jag ÄLSKAR merino! :D

    SvaraRadera
  3. Kul att paketet kom fram ordentligt, ber om ursäkt för förseningen. Paketet blev liggande i bilen jättelänge utan någon egentlig anöedning :-) Sticka lugnt!

    SvaraRadera