tisdag 24 maj 2016

"Du tappade något...."

Hej på er. :) 

Idag jobbade jag till halv tre och jag var hemma till tre efter att jag tagit en snabbrunda inne på Modehuset innan jag cyklade hem. När jag kom hem bytte jag om och cyklade sedan ner till Långviken för att få njuta lite av det fina vädret. :) Jag hade med mig lite mellanmål som jag åt när jag kom ner och sen satte jag mig och stickade en stund innan jag kände på vattnet. Det var faktiskt inte så farligt kallt som jag trodde, jag stod visserligen i vattenbrynet och där är det ju alltid varmt men det var ganska många som var i och badade och faktiskt var i en stund, så det kanske inte var så kallt ändå. Om vädret håller i sig kanske det blir bad imorgon, planen är i alla fall att jag ska ner dit imorgon igen för att jobba lite på brännan. Jag är alltid blekast när jag kommer till stranden i mitten av juni så i år är planen att jag ska börja tidigare. Men det är ju alltid lite pinsamt innan man hinner få den där första brännan, man ligger där likblek och lyser mellan alla andra, haha! Jag är ledig de två kommande dagarna och om vädret tillåter ska jag ligger nere på Långviken båda dagarna. :)
När jag var på väg hem och cyklade förbi kyrkogården stannade en man mig och sa att jag hade tappat något, jag vände mig om och frågade vad och han svarade "du har tappat farten!" och så skrattade han. Det gjorde jag också, det var faktiskt lite roligt. Sedan önskade han mig god jul i förskott och jag gjorde detsamma, resten av vägen hem hade jag ett leende på läpparna. :)
Nu ska jag titta vidare på The Big Bang Theory och öppna alla fönster för att försöka få in lite luft. :)

// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar