söndag 1 maj 2016

Sista dagarna i april & 1:a maj

Hej på er. :) 
  
De senaste dagarna har inte riktigt sett ut som jag hade trott. I torsdags skulle jag ha varit ledig men jag fick hoppa in och jobba halva dagen, sedan hämtade lillasyster upp mig och vi åkte hem till mig så att jag fick äta lite och byta om innan vi åkte hem till farmor & farfar. :) Vi satt och pratade med farmor och tittade i gamla fotoalbum i någon timme innan kusinerna & pappa dök upp. Vi åt kakor och tårta och så fick lillasyster öppna sina presenter. :)
Throw back thursday från något kalas när alla ville vara med och blåsa ut ljusen på tårtan. Vi hade alltid busljus på våra tårtor och det betydde att man kunde blåsa ut dem och så började de brinna igen. Alltid lika roligt!
Tilda & Emilia. :)
Farmor hade bakat marängtårta(som är lillasysters favorit) och så drack vi julmust till. Det är standard hos farmor att dricka julmust när det inte är säsong för det. ;)
I fredags jobbade jag till 4 innan jag fick cykla hem(lite stressad) i motvind som var värre än vanligt. När jag kom hem ställde jag in väskan och sen gick jag till Danskan och hämtade tårtan till kvällens kalas. Sedan fick jag snabbt duscha av mig och sätta på mig klänningen jag köpt dagen innan. Lillasyster kom och hämtade mig någon halvtimme senare och vi åkte över till Öland till morbror för födelsedagskalas för lillasyster, kusin & morbror som har eller ska fylla år. Det öppnades paket, vi fick god mat och dricka och så en hel del skratt och jag var väldigt, väldigt nöjd med kvällen när jag äntligen kom i säng strax efter tolv. :)
Igår(lördag) jobbade jag och vi grillade jobbet. Vi ställde ut alla grillar och stod och bjöd på grillad korv och pizza utanför varuhusets ingång. :) Det var väldigt trevligt och det var mycket uppskattat av alla förbipasserande med. :) När vi hade stängt och arbetsdagen var slut cyklade jag hem och duschade av mig lite innan kusinerna hämtade upp mig och vi åkte ner till Kalmarsundsparken för att titta lite på elden men när vi kom dit tröttnade vi på två minuter så vi åkte hem till mig och lagade mat. Det blev tacos som vi alla tycker är väldigt gott och ganska enkelt efter att några av oss hade jobbat under dagen. Det blev mycket bra och intressanta samtal och vi avslutade kvällen med några rundor Med andra ord, vi bytte runt lite i lagen och jag var med i det vinnande laget varje gång. ;)
Grillmästaren & jag. :)
Anna-Sara fortsätter sprida vardagskärlek på jobbet. :)

Idag har jag också jobbat och hela dagen har jag bara väntat på att få sätta mig i soffan lyssna på Wahlgren och Wistams podcast som kommit ut med ett nytt avsnitt idag. :) Jag har ätit lite och nu tänker jag titta på serier resten av kvällen. Imorgon börjar dagen med ett morgonmöte och sedan ska jag jobba till 2. :)


// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar