onsdag 27 april 2016

Väsktankar och ananaslampa

Hej på er. :) 

I förmiddags var jag nere på stan och förväntade mig att komma hem med både en ny klocka och en ny väska men så blev inte fallet. Istället kom jag hem med en stickad väst(typ), en födelsedagspresent till lillasyster och en lampa. Jag var och kollade på klocka men den jag ville ha fanns inte i Kalmar så jag fick beställa den när jag kom hem. Jag var och kollade på väska med och jag hittade en som jag faktiskt gillade ganska mycket men(och det här är ett STORT men) den hade ingen axelrem. Han i affären sa att eftersom den var i skinn så kunde man gå till skomakaren och be honom sätta i två öljetter så att man kan sätta dit en axelrem också. Problemet då blir att man måste hitta ett axelband som är i samma färg. Jag skulle fundera till imorgon och nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Jag gillade den verkligen och den var i perfekt storlek men den kräver lite extra jobb för att den ska bli som jag vill ha den. Annars har jag hittat en annan väska på Etsy som jag också gillar men(även här är det ett STORT men) den kommer skickas från Storbritannien och jag vet inte om jag faktiskt kommer älska den så mycket som jag gör när jag tittar på bilderna. Beslutsångest! Jag ska äta lunch med lillasyster(som för övrigt fyller 20 år imorgon!!) och jag hoppas att hon kan hjälpa mig att välja för just nu har jag inte en aning om hur jag ska göra.
Brown Leather Bag Purse
Här är väskan från Etsy. :)
När jag varken hade hittat klocka eller väska gick jag och kollade i lite i mina favoritbutiker som ligger nere i stan men jag hittade egentligen ingenting. När jag kände mig klar kom jag på att jag har sett en ananaslampa på Åhléns tidigare i år och som jag inte riktigt har kunnat sluta tänka på. Så idag gick jag dit och höll tummarna för att den skulle finnas kvar - och det gjorde den! Så jag passade på(när jag inte hade haft någon tur med det andra jag egentligen var ute efter) och köpte den. :) När jag kom hem fick jag flytta skrivaren in i skåpet, jag har tänkt att jag ska göra det väldigt länge men det har inte blivit av, så att jag kunde få plats med lampa där jag ville ha den. Den passar superbra!
Tanken är att jag ska byta ut byrån mot en större också. Den är gammal, sliten och alldeles för liten. :)
Hela eftermiddagen låg jag i soffan och tittade på film och serier och nu ska jag titta på Sveriges yngsta mästerkock. :)

// Ottilia. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar