måndag 18 april 2016

Jag vill ha....

Hej på er. :) 

Just nu känns det som att jag är väldigt mycket jag vill ha. Det är inte materiella ting egentligen utan andra saker som påverkas av annat än mig själv.

Jag vill ha en fantastisk sommar! Det kan jag ju såklart styra lite över själv men inte helt och hållet. I en fantastisk sommar ingår ju fint väder med sol och en massa bad men också trevliga kvällar med vänner och familj. En härlig semester någon annanstans och mysiga stickkvällar.
Jag vill ha den perfekta serien. Den där serien som jag kan sitta och titta på i timmar utan att tröttna. Jag har bara inte hittat den än. Det finns så otroligt mycket serier man kan titta på idag men det finns inte så många som jag fastnar för, en som jag verkligen kan sugas in i. Det finns några stycken som jag tycker om men ingen som jag har fastnat för lika mycket som jag fastnade för Desperate Housewives första gången jag såg den.
  
Jag vill ha det perfekta stickmönstret. Det där mönstret som jag vill sätta igång med direkt och inte släppa ifrån mig. Mönstret som är roligt att sticka, som det händer något i hela tiden och som jag längtar till att få göra klart. Jag vet inte vad det är för mönster än men jag hoppas att jag hittar det snart.
Jag vill ha fler poddar att lyssna på. Min favoritpodd är Adam och kompani och jag lyssnar på fler poddar i veckan än den, som till exmpel Wahlgren & Wistam, men de tar slut alldeles för fort. Jag hinner lyssna igenom veckans avsnitt på alla poddar innan veckan är slut och jag skulle verkligen vilja ha fler att lyssna på så att man har veckan heltäckt. Framförallt skulle jag vilja ha fler svenska stickpoddar, just nu håller jag på att lyssna igenom alla avsnitt som finns av Stickpodden och jag saknar verkligen när de släppte avsnitt varje vecka. Rätt avigt är också bra men de är på ett annat sätt än vad Karin & Elin är i Stickpodden.



Jag vill ha träningspepp. Sedan jag stukade foten i början av hösten förra året och inte kunde springa har jag tappat lusten för att springa. Jag har sprungit några gånger men jag har inte kommit igång ordentligt igen och jag saknar verkligen att känna lust att gå ut och spring en runda. Jag tror att jag behöver ta mig ut och spring några gånger trots att jag inte har lust för att det ska komma tillbaka men det är ju den biten som är så svår. Men nu börjar det bli varmare så nu kan jag inte skylla på något längre!

Bild från när jag sprang Nattloppet tillsammans med jobbet och pappa också bestämde sig för att vara med. Han slog mig med 52 sekunder.

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar