onsdag 20 april 2016

Sommarkänslor

Hej på er. :) 


Vädret idag har varit fantastiskt och jag har tagit vara på det så mycket jag bara har kunnat. :) Jag började dagen med en löprunda och jag sprang så långsamt att det hade kunnat gå någon bredvid mig men jag sprang faktiskt hela vägen. Jag pratade med en kollega igår som verkligen har engagerat sig i min löpning och han har peppat mig att springa Wings for life-loppet den 8 maj. Men jag för se hur det blir med det, som det ser ut nu lär det inte bli något med det. Jag sprang längre än jag trodde att det skulle bli med tanke på att jag tog genvägar hela tiden för att jag var så trött så jag är ändå ganska nöjd. Jag hade också ont i både fötter och knän, förmodligen efter de sex senaste dagarna när jag har stått på jobbet i skor som har sett bättre dagar. Nu har jag bestämt mig och jag ska komma igång med löpningen igen som jag gjorde förra året och jag ska springa MINST en gång till den här veckan.
När jag kom hem från löprundan tog jag en dusch och insåg att vädret var fantastiskt idag så jag bestämde mig för att cykla ner till Långviken. Jag packade ner en filt och min jacka och cyklade sen ner till stan. Det var lite kallt i cykla i bara en stickad tröja(det blåser ju rakt igenom) men det är ju inte så långt så det gick bra. I stan var jag inne i garnbutiken(där det låg en katt på disken, lite sådär avslappnat) och sedan gick jag förbi Coop och köpte sån där plocksallad och dricka innan jag begav mig ner mot Långviken. Jag var lite orolig för att skulle bli lite kallt att sitta nere vid vattnet det blåste åt "rätt" håll och där jag satt låg solen på så jag fick till och med ta av mig tröjan för att det blev för varmt. Jag åt lunchen och satt sedan och stickade i solen. Det var riktigt skönt att få sitta i solen och bara vara. Det kändes som att det var sommar och jag fick lust att hoppa i vattnet men jag kom på att det var 20 april och insåg fort att det förmodligen att det inte är så varmt i vattnet än. Så jag höll mig kvar på land. :)
Nu ikväll har jag pratat med Elin som jag inte har pratat med sedan i höstas och vi har massor att ta igen visade det sig. ;)
Det här ifrån Halloween när Elin var häxa & jag ängel. :)
 // Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar