tisdag 19 april 2016

När det känns lättare

Hej på er. :) 

Idag har jag haft en heldag på jobbet och dagen har faktiskt gått ganska fort. Allt har känts lättare idag än det gjort den senaste veckan efter att vi löst ett ganska stort problem igår vilket kommer innebära en hel del jobb de kommande veckorna men som kommer bli mycket bättre längre fram. Jag kände mig 12 kg lättare när jag kom till jobbet idag än jag gjort under de senaste två veckorna och det har gått superlätt att jobba idag utan att behöva oroa mig hela tiden.
Vädret idag har varit ganska ostabilt och det har regnat om vartannat. När jag cyklade till jobbet idag blåste det fruktansvärt mycket och det var bitvis så att jag funderade på att hoppas av cykeln gå en en bit men jag höll mig på cykeln och kom faktiskt fram till jobbet snabbare än jag trodde. När jag kom dit var det bara Robban där och han hade varit ensam en timme redan och tyckte att det var roligt med lite sällskap. ;) Jag gick in i deras KnowHowbunker och frågade varför de inte gjorde något roligt där inne, det är vitt, tråkigt och högt i tak vilket gör att det ekar trots att det är väldigt litet. Det visade sig att det får göra vad de vill där inne och jag fick fantastiskt mycket idéer, tyg i taket och blinkande lampor var det som föll honom bäst i smaken, haha! ;)
Jag var och hämtade några småflaskor med handsprit hos Robban och fick plötsligt lust att börja jonglera. Synd bara att jag inte kan det.
Trots att det regnade när jag cyklade hem var jag ganska glad ändå, jag jobbar ju bara en dag till den här veckan och har hela helgen fri! :)
 // Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar