fredag 8 april 2016

Stockholm

Hej på er. :) 

Den här veckan har varit lite hektisk och jag har hunnit med ett tvådagarsmöte med jobbet och en snabbvisit i Stockholm för att söka till scenskolan och träffa kusinerna och farbror. Jag har också hunnit jobba en 10-timmarsdag.

I måndags åkte jag först till jobbet och efter några timmar åkte vi till Stuvfenäs gästgiveri där vi skulle spendera de kommande två dagarna. När arbetsdagen var slut gick vi ner till spat och satt i poolerna och pratade, väldigt trevligt! :) Sedan var det dags för middag och vi fick otroligt god mat och drack vin som var perfekt komponerad till maten. :) När vi hade ätit gott och pratat om allt möjligt gick jag och la mig. Trots att jag var otroligt trött och alkoholen gungade mig till sömns kunde jag inte sova särskilt bra och jag vaknade tidigt nästa morgon.
Kände mig lite dum när jag gick ensam genom receptionen i badrock och tofflor för att ta mig ner till spat.
Bästa Marko! :)
Under tisdagen satte vi igång med det vi inte hann göra under måndagen och när klockan var strax innan två fick jag packa ihop mina saker och gå till bussen. Det var otroligt varmt och det var nästan sommarvärme ute, riktigt skönt! Jag tog bussen till flygplatsen för att flyga till Stockholm. Jag landade på Arlanda och där regnade det, kändes lite typiskt att jag åkte från det fina vädret till det dåliga. Jag åkte Arlanda Express till centralen där Åsa väntade på mig. Vi åkte hem till dem och sen spenderade vi kvällen tillsammans framför TVn, hon lagade otroligt god mat och jag var mätt och nöjd när farbror kom hem vid halv tio. :)
När jag vaknade på onsdagen hade jag sovit dåligt ytterligare en natt och jag tror att det berodde på nerver. Jag gick upp vid 6, gjorde mig i ordning och gick sedan ner till köket där farbror satt och åt frukost. Runt sju begav jag mig till bussen och vid tio i åtta var jag framme på Stockholms Dramatiska Högskola, jag var så nervös när jag kom fram att jag trodde att jag skulle behöva gå och kräkas. Men jag tog mig i kragen och satte mig ner och väntade på uppropet. När det var klart fick man en ungefärlig tid för när det var ens tur och jag var i den första gruppen som var redan klockan 9. Det var skönt att slippa vänta en extra timme, jag satt och pratade med en tjej utanför innan det var min tur och vi var nog lika nervösa båda två. När det nästan var min tur hade den värsta nervositeten släppt och jag gick in och kände att jag faktiskt skulle ha roligt också. Jag är nöjd med min prestation och var glad när jag inte behövde gå in en gång till. Så vid 10-tiden var jag klar och gick tillsammans med två tjejer till tunnelbanan och när vi kom till Centralen splittrades vi. Jag gick några timmar på stan och när jag kände mig nöjd mötte jag upp Moa på Nacka Forum för att äta lunch. Det var roligt att sitta och prata om allt och inget en stund. Sedan åkte vi hem och kom överens om att se en svensk film som gick på TV men det ångrade vi bittert när den verkligen inte var något att ha. När andra kusinen hade kommit hem från skolan, farbror från jobbet och Åsa från träningen åt vi god mat och tittade på finalen i Mästerkocken. :) Vi bäddade sedan åt mig i vardagsrummet och jag faktiskt riktigt gott, precis vad jag behövde.
Samira som i vanliga fall är superskygg la sig i min säng när den var färdigbäddad. Jag saknar att ha egen katt.
Jag åkte till Nacka Forum och mötte upp Moa där efter någon timme, vi åt lunch och sen åkte vi hem igen. Jag packade ihop de sista grejerna och tog mig till Arlanda igen för att åka hem. Jag var först lite osäker på hur det skulle gå alldeles själv(det var första gången jag klarade mig helt själv, haha!) men jag hittade utan problem. :) Flygresan hem var hemsk med massa turbulens och jag blev åksjuk, jag har aldrig blivit det i flygplan förut och det var fruktansvärt. Det var skönt att få komma ner på marken igen och det var ännu bättre att få komma hem! :)

Idag har jag jobbat hela dagen och det har flutit på bra, men de två sista timmarna blev lite långsamma. När jag kom till jobbet var kassadisken fylld med papper och kvitton som jag behövde lösa under dagen, det hinner byggas upp mycket grejer under fyra dagar. Jag fick göra en lång att-göra-lista, den blev så lång att jag när jag hade bockat av några av grejerna fick jag skriva en ny för att kunna fylla på med fler grejer. Jag är lite orolig för hur det ska gå när jag ska ha semester i sommar.
Jag cyklade till jobbet för första gången i år och det var riktigt skönt! Efter jobbet var jag ganska trött men jag cyklade förbi Maxi handlade så slipper jag göra det imorgon när jag är ledig. :)
Nu ska jag titta på Finaste Familjen på TV4. :)

Såg den här på Maxi och småskrattade lite för mig själv. ;)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar