fredag 15 april 2016

Klyschornas dag

Hej på er. :) 

Idag började jag jobba halv åtta, dagen började med ett möte och vid 10 öppnade vi. Jag hann fixa lite smågrejer innan Frida kom och vi hann göra en massa som inte går att göra när man är själv. Det var skönt att få lite gjort och att samarbeta, för det mesta jobbar vi ensamma och det är mycket roligare när vi är där tillsammans. :) Det var grossdag idag och vi fick upp allt i hyllorna ganska fort, det är mycket lättare när vi hjälps åt allihop. :)

Jag har börjat cykla till jobbet nu och jag har insett tre saker:
  • Det blåser fruktansvärt mycket i Kalmar. När jag cyklade till jobbet igår och nästan var framme kändes det som att jag stod still trots att jag trampade. Samma sak var det idag när jag cyklade hem. Den värsta sträckan är cykelvägen vid polishuset, där är det alltid lika jobbigt.
  • Jag är otrolig dålig form. Jag hoppas att det ordnar till sig snart, jag har inte sprungit så mycket på senaste och det känns verkligen. Benen orkar inte så mycket som de gjorde förra sommaren men det ska bli bättre framöver för nu är det cykel till jobbet som gäller. 
  • Jag cyklar långsammast i stan. Oavsett om jag har motvind eller medvind eller om det är morgon eller kväll blir jag alltid omcyklad. Jag cyklar visserligen inte så snabbt jag kan hela tiden men det är lite knäckande att bli omcyklad hela tiden.
 Nu ska jag laga lite mat och njuta av att det fredag eftermiddag. :) 

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar