söndag 8 maj 2016

För alla som inte kan

Hej på er. :) 

Idag klockan 13.00 gick starten av Wings for lifeStortorget och jag var där för att springa för alla de som inte kan. Jag anmälde mig för en vecka sedan trots att jag har tränat alldeles för dåligt. För er som inte vet vad Wings for life är det ett lopp som går samtidigt på 34 olika ställen i hela världen. Det finns ingen fast mållinje, som i alla andra lopp, utan här startar det en bil 20 minuter efter att starten har gått som kör ikapp alla deltagare och när den har kommit i kapp en under loppets gång har man kommit i mål. Det betyder att man kan springa ganska långt innan målbilen kommer ikapp om man är riktigt snabb. Anmälningsavgiften är 600 kr och hela summan går till forskning för ryggmärgsforskningen, loppet går alltså ut på att man ska springa för alla de som inte kan. Även de som är rullstolsburna är välkomna att delta i loppet och det tycker jag är fantastiskt. Det är sällan man ser den kombon i ett lopp. Heja Wings for life! 

Starten gick som sagt klockan 13.00 svensk tid och jag stod på startlinjen och var ganska nervös. Målet var att komma över Ölandsbron men jag var lite osäker på om det verkligen skulle gå. I början gick det bra och det kändes riktigt bra fram till bron men uppför blev det fruktansvärt jobbigt och det gick riktigt långsamt uppåt. Det var dessutom väldigt varmt och jag som hade hoppats på att det skulle fläkta lite svalt på bron blev besviken. Det fläktade men ganska varmt och utan vatten den långa vägen blev det väldigt jobbigt. När jag hade 700 meter kvar till mitt mål(1 mil) kom målbilen ikapp mig. Jag blev besviken eftersom jag kunde se målet och att jag hade kunnat nå det om jag hade gett lite till. Men jag har aldrig sprungit såhär långt i hela mitt liv så det måste ändå få vara en liten seger. Lillasyster, kusinerna, farbror och farbrors fru stod vid rondellen vid Netto och hejade. Jag kom ju aldrig fram dit men jag gick dit efter att ha fått lite vatten och apelsin vid vätskestationen vid brofästet och de applåderade när jag kom dit och såg lite ledsen ut. Jag fick lite cola och en halv munk innan jag begav mig till bussarna som skulle ta mig tillbaka till Kalmar igen.
Goodiebagen man fick när man hämtade ut nummerlappen. :)
Peppad till 1000 en timme innan start. :D
Bästa Tilda. :D
Innan starten. :)
Utsikt från Ölandsbron. :)
    Missnöjd efter att målbilen precis passerat.
Jag kommer sova riktigt gott i natt kan jag lova! :)

// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar