måndag 9 maj 2016

När allt blev bra

Hej på er. :) 

Efter att ha sovit riktigt dåligt i natt(precis tvärt emot vad jag trodde) begav jag mig till jobbet vid sjutiden. Dagen flöt på ganska bra och vid kvart över två kom Anna-Sara och löste av mig. Mitt abonnemang gick ut igår och de senaste veckorna har min telefon ballat ur flera gånger och jag har hunnit tröttna på den både en och två gånger. Så idag bestämde jag mig för att skaffa en ny telefon. Jag fick hjälp av en kollega och när jag slutade jobba vid 15.00 hade jag med mig en ny telefon hem. :) Jag cyklade hem och när jag kom hem fast det en postavi som jag har väntat på i en och en halv vecka. Så jag ställde in väskan innanför dörren och satte mig på cykeln för att hämta ut paketet. Jag hade också ett annat paket att hämta ut på ett annat ställe som jag tog på vägen hem igen. :) Det första paketet var klockan som jag beställde för ett par veckor sedan och det andra var ett par ljuslyktor som jag köpt på Tradera. :) När jag kom hem testade jag klockan och den var alldeles för stor så jag fick ta cykeln ner till stan(det kändes vid det här laget som att jag hade cyklat runt halva stan, haha!) för att få länken kortad något så att jag ha den med mig till Skottland. När jag sen kom hem igen hoppades jag att jag skulle slippa bege mig hemifrån en gång till, och det gjorde jag. :) Resten av eftermiddagen och kvällen har jag packat(och fått ihop väskan otroligt nog!!!), ätit, planerat inför resan och pratat med Viktor som fyller år idag! Grattis till dig! :D 
Lyktorna passar perfekt i fönstret! :)
Dagen kändes efter allt faktiskt ganska bra och telefonen fungerar som den ska. :) Imorgon kör jag en heldag på jobbet och sen byter jag Kalmar mot Skottland för en vecka, äääääääääntligen!!! :D

// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar