fredag 14 januari 2011

Lååång, superlååång fredag.

Heej! :)
Nu sitter jag i soffan med datorn i knät och, hör och häpna, tittar på Let's Dance. :) Ja, du läste rätt. Jag tittar på det den här veckan också. :) Nu till veckans stora fråga - kommer jag fortsätta titta varje fredag? Mitt svar får nog faktiskt bli - ja, det kommer jag nog. :) Om intresset finns kvar kommande 10 veckor. ;) Då måste jag ju skaffa mig en favorit med. ;) Och nu dansade Figge, så sjukt bra måste jag säga! han får bli min favorit den här säsongen. :)

Så nu till rubriken. Det har verkligen varit en lång fredag! Dagen började med naturkunskap, det hade vi sett fram emot allihopa....inte! ;) Men det var ganska okej ändå. ;)
Sedan hade vi rast i en timme, Hanna, Tove, Tilda & jag gick ner till bageriet som inte var öppet idag. Då blev Hanna & jag deppiga så vi gick och köpte godis som vi tröståt istället för kakor från bageriet. x) Vi lärde oss att Markus kan många sjuka och perversa parodier på barnlåtar... x)
Matte. Ekvationer och sånt tjafs - Börjes egna ord. ;)
MAT. :) Vad gjorde vi?  Inte mycket, vi gick till biblan så att Tove kunde skriva ut manuset till teatern.
Engelska. :) Jag skrev klar min egen urban legend, lämnade in den, fick tillbaka den rättad och renskrev halva. Känner mig nöjd. :)
Svenska. :) Vi skrev på våra noveller, eller vi i vårt hörn tryckte i musik i öronen och skrev så att pennorna glödde, medan dom på andra sidan klassrummet babblade på. ;) Jag har kommit igång med novellskrivandet och jag tror att det kan bli en riktigt bra novell när den blir klar. I alla fall om jag håller mig till den idéen som jag har tänkt mig. ;)
Datakunskap. :) Vi hade någon typ av prov, Tilda & jag måste bli mer diskreta när vi ber om hjälp och hjälper varandra. x)
TEATER!!! :D Veckans bästa lektion! :D Vi fick igår ett varsitt litet manus som vi skulle kunna läsa idag, det ska bli en del av en utställning på Virserums konsthall, men som sen ska vidare runt i Sverige i två år. Så man kan ju hoppas att min röst blir vald.. :) Jag fick spela in idag med, jag fick spela mot Jörgen som bröt på något muslimskt språk, haha! x) Men jag satte det på första försöket! :D
Efter teatern skulle vi möta filmarna från i onsdags vid våra skåp för att få rollerna och tider och så vidare. Tilda & jag fick en varsin biroll, vilket ingen av har något emot. Dom har ändå bara gått på en bild som dom tog i onsdags, så jag hänger inte läpp för det. Jag får ju vara med ändå. ;)
Så vid typ vid tio i fem kom jag ifrån skolan. Sjukt trött!

Som sagt sitter jag och tittar på Let's Dance. Så jag är upptagen. ;)
På söndag kommer min älskling hit - jag längtar redan! :)<3
// OTTILIA. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar