onsdag 12 januari 2011

UTFLYKT! :D

Hello people! :)
Den som har läst morgonens inlägg läste att jag inte var så nöjd med schemat för dagen, men det blev faktiskt mycket bättre än jag trodde att det skulle bli. :)
Dagen började med att bussen var sen, så jag kom till skolan tio över åtta. Så det blev inget "Heeej på er allihopa! Hur har lovet varit?". Det var direkt in på svenskan som gällde, fast med Calle så det gjorde inte så mycket. ;) Vi fick våra nya busskort av Jörgen som också var där, och vid nio kom det två stycken från Linnéuniversitetet som ska filma en kortfilm på skolan, som vill ha oss som skådespelare. :)
När svenskan var slut hade vi rast, då satt vi vid skåpen, haha! Tove är verkligen kittlig! x)
Matte. Vi repterade "det lilla äcklet", och för er som undrar håller vi på med ekvationer, så det "det lilla äcklet" är x. Ett mycket passande namn enligt mig, tack Börje! ;)
Mat. :) Tove & jag väntade på Tilda som är i den andra mattegruppen, sen gick vi och åt. Köttbullar! :D När vi gick ifrån matsalen letade Tilda & jag rätt på Ingela, en av mina EOS-lärare, och frågade om det var någon  EOS idag - vilket det inte var. Det betydde att vi hade ca tre timmar framför oss att göra vad vi ville. ;) Så jag & Amanda slog våra huvuden ihop och bestämde oss för att åka ut till SYAB för att träffa Sebbe, eller jag ville träffa Sebbe i alla fall. :) Så jag ringde honom och frågade när han hade lunch, vilket visade sig vara precis när jag ringde. Så vi kollade upp buss, sen fick vi med oss Tove, Vendela & Emilia ut till SYAB med. :) Det blev som en liten utflykt. ;)
När vi kom ut till SYAB mötte Sebbe & Kevin upp oss vid bussen, för ingen av oss hittade ju.... x) Sen var vi där i ca 20 minuter innan dom började igen, då åkte vi tillbaka till skolan igen. ;)
När vi kom tillbaka till skolan hade vi ytterligare en timme att slå ihjäl så vi satte oss och började prata. Vi kan prata om allt i vår klass! :D
Till slut började engelskan. Vi pratade om myter och skrönor idag, och vi ska hitta på en egen till på fredag..? Och juste, får ju inte glömma det viktigaste, Johan sa att hans nyårslöfte var att sluta röka - nu vet alla det! ;)
Svenska. :) Calle visade oss vårt nya schema, det äger jämfört med vårt nuvarande. :D Vi slutar tidigare, har något kortare lektioner och det bästa av allt, vi har fått mer teater! :D Sen visade Calle oss några novellböcker, vi ska ju skriva egna noveller nu. ;) Det fanns en som skolan hade fått från KLT, men jag upptäckte att det inte bara var noveller i den....
- Det finns serier i den här! utbrast jag när jag insåg det.
Calle tittade på mig och sa:
- Bläddra raskt förbi det Ottilia!
HAHAHA! x)
Sen fick vi gå, jag höll på att dö av skratt och satt seriöst ett tag på golvet och asgarvade åt Tilda och kunde knappt andas. x)
Sen fick Johan & jag bråttom, bussen gick om 2 minuter. Så vi sprang ifatt Vendela, Jossan & Linnéa och han precis med bussen. :)

Jag har haft en sjukt bra dag! Och innan Simon hinner säga något ska jag också tillägga att jag träffade honom några gånger med. :D
Nu ska jag ha en fortsatt super bra kväll!
Tack & hej, leverpastej! :)

// OTTILIA. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar