tisdag 24 september 2013

Äppelmuffins

Hej på er. :) 

Tidigare ikväll slängde jag ihop några äppelmuffins. :) Jag brukar inte tycka att det är så gott med äpplen i muffins men jag blev av någon anledning väldigt sugen på att göra det och resultatet blev jättebra. :) Jag tog receptet ur bakboken Sju sorters kakor, som jag fyndade på bokrean förra året för 40 kr. Men istället för att skära äpplena i skivor för att sedan trycka ner dem i muffinsarna och sedan ha på lite socker och kanel uppepå skar jag dem i bitar och blandade bitarna med sockret och kanelen som jag sedan hade ner i muffinssmeten. Det blev väldigt bra. :) 

Jag räknade för någon vecka sedan ut att pojkvännen har underloppet av bara några månader gett mig 350 muffinsformar i olika storlekar och med olika motiv. Kan det finnas ett dolt budskap bakom det hela tro? ;)
Jag hade  det vita lilla pälsmonstret med mig i köket. Han är extremt uttråkad hela tiden och älskar när han får vara i centrum. Jag tänkte fånga honom på bild när han kastade sig över mattan men så fort han såg att jag tittade på honom var det mycket mer intressant. ;)
Mumsigt! :)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar