onsdag 4 september 2013

September har bara börjat

Hej på er. :) 

Jag kom hem från Sebbe för ungefär en timme sen. :) Han fyllde år igår så jag åkte dit när jag hade varit på möte på Arbetsförmedlingen. Både Zanna & Kevin var där när jag kom dit, men de åkte efter stund. Vi tittade på TV en stund innan vi åkte ner till Färjestaden för att plocka upp Zanna och sedan fortsätta in till stan för att äta på Ming Palace. :) När vi hade ätit och kände oss nöjda åkte vi tillbaka över till ön igen, vi åkte till Kevins garage/verkstad där vi stannade ett tag. Då spelade Zanna & jag Candy Crush i nästan en timme innan jag följde med Sebbe till Konsum och sen upp till Algutsrum och till slut till Karlsson där vi blev kvar resten av kvällen. Kevin, Robin & Zanna kom dit så Zanna & jag satte oss i Sebbes bil och spelade ännu mer Candy Crush. ;) Vi pratade lite samtidigt som det mörknade utanför. Det var faktiskt ganska mysigt, det är så roligt att umgås med Zanna. Vi har så lätt att prata med varandra och skrattar ganska mycket ihop. :)

Imorgon ska jag åka ner till mormor & morfar som bor långt ner på den södra delen av ön. Jag ska hjälpa dem att måla om deras hus så jag räknar med att komma hem någon gång under fredagen. När får jag se. Jag ska också åka bort till pappas jobb(som också ligger långt ner på den södra delen av ön) där jag ska åka med honom någon vända i traktorn så att vi kan prata lite. :)

Jag ska nog snart försöka sova så att jag känner mig lite utvilad när jag kommer ner till Össby imorgon. Idag sov jag till klockan nästan var 14, det var till och med så att Sebbe hade gått upp när jag slog upp ögonen, vilket är mycket ovanligt. I vanliga fall är det alltid jag som vaknar först men jag sov extremt dåligt i natt så jag tror att jag behövde de där timmarnas sömn jag fick under förmiddagen och halva eftermiddagen.
Det börjar bli kallt om kvällarna nu! Jag har kunnat ha på mig ett par jeans och en tjockare tröja när jag har varit med Sebbe de senaste månaderna men både igår och idag var det väldigt kallt. Igår hade jag med mig en tjock stickad tröja som jag kunde ta på mig så att det inte blev alldeles för kallt, men idag låg den kvar på min väska hemma hos Sebbe, hade jag haft den med mig hade jag nog stannat lite längre tror jag. ;)
// Ottilia :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar