torsdag 12 september 2013

Mission #1

Hej på er. :)

Idag var jag och gjorde mitt första uppdrag som mystery shopper nere i Färjestaden. Att vara mystery shopper innebär att man får en butik som man ska gå till och göra ett anonymt kundbesök i så att allt ser ut företaget vill att det ska göra samt att kolla så att personalen sköter sitt jobb ordentligt. Att prata med personalen var inga problem och att kolla hur det såg ut i butiken var inte heller några problem. Men sen ville de även att jag skulle ta en tydlig bild på butiken. Det var mycket lättare sagt än gjort! Det var inte bara att slänga fram mobilen och ta en bild. Nej, det måste ske med viss diskretion då de som jobbar där inte får veta att man är där för att kolla dem. Men jag lyckades till slut ta två som jag kunde skicka iväg tillsammans med det ifyllda frågeformuläret när jag kom hem. Bara någon timme efter att jag hade skickat in allt ringde de från Komet(som är företaget som hjälper andra företag med mystery shoppers) och tackade så mycket för att jag hade genomfört uppdraget och önskade mig en fortsatt trevlig dag. :) De är faktiskt väldigt bra att ha och göra med och jag hoppas att jag kommer få fler uppdrag från dem.

// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar