onsdag 11 september 2013

Kan det vara hösten som knackar på dörren?

Hej på er. :)

Idag är det sådär grått och tråkigt. Det är inte heller någon direkt värme som vi har haft de senaste veckorna så nu tror jag nog att hösten är här. Så idag kör jag på stickade strumpor och en stor stickad tröja. Äntligen! Som jag har längtat tills det faktiskt har varit kallt nog för att kunna ta på mig stickat utan att svettas ihjäl. Till frukost idag gjorde jag minipannkakor, det var längesen jag åt något riktigt ordentligt till frukost och idag kände jag att jag behövde något extra. :) Jag har också hunnit dricka ett par koppar te.

I söndags var jag på Astrid Lindgrens Värld tillsammans med pojkvännen och hans familj. Det var mycket trevligt och roligt. :) Jag har inte varit där på tio år så det var roligt att komma dit igen men den här gången såg jag allt annat på ett annat sätt. Sebbes storasyster har fyra småbarn så jag följde med dem överallt, vi var hos Emil i Lönneberga, Pippi, Madicken, Karlsson på taket, Ronja Rövardotter och så besökte vi den lilla lilla staden och Törnrosdalen. :) Det var teater hos Emil, Pippi och Ronja. Jag gillade Ronja bäst, där hade de rök- och snömaskiner samt ett vattenfall och expositioner som skulle föreställa blixnedslaget i Mattisborgen, som också delade sig under spelets gång. Vädret under dagen var fantastiskt och det var en väldigt bra dag. :)

Igår var jag hos pojkvännen hela dagen. Jag hjälpte honom att skriva ihop ett personligt brev och så sökte han ett jobb också när vi var klara. :) Kevin kom förbi en stund också innan Sebbe blev hungrig, då åkte vi och lagade mat. Resten av kvällen var vi i Algutsrum så att han kunde byta sina extremt slitna däck på bilen och sen åkte vi hem igen och spelade kort och tittade på TV resten av kvällen. :)

Imorgon ska jag göra mitt första uppdrag som mystery shopper nere i Färjestaden, vi får se hur det går. :)

På fredag kommer Madde hem så på lördag ska vi ha tjejkväll, ååååååh vad jag längtar! :)

Nu tror jag att jag ska städa på mitt rum och samtidigt försöka underhålla den lilla vita kissen som går runt och undersöker allt han kan. Han är ensam kvar nu så han är ganska uttråkad och man måste hela tiden hitta på något som han kan göra, annars kastar han sig på en när man går förbi. ;)

// Ottilia :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar