måndag 23 september 2013

Mysig sjal

I lördags stickade jag klart en sjal som jag har velat göra i nästan ett år. Jag önskade mig garn till den i födelsedagspresent och fick det av Madde så jag kunde börja med den någon gång i slutet av augusti. I början stickade jag på den hela tiden men sen la jag den ifrån mig ett tag innan jag bläddrade igenom tidningen där jag hittade mönstret och kände "jag bara måste göra klart den!". Så det var den jag satt mest med förra veckan och jag blev klar med den i lördags eftermiddag. När jag hade maskat av den höll jag upp den framför mig och kände mig riktigt nöjd. Färgerna är rätt och passar bra med mönstret och så är det stor och gosig. Idag var jag ute och fotade den i det otroligt fina men ganska blåsiga höstvädret. :)
Jag har märkt att den är väldigt varm efter att jag har haft den på mig i tre dagar. Men det gör inget, det är bara bra nu när det sakta men säkert håller på att bli riktigt kallt. ;) Det blev garn över så jag har nu också lagt upp till en matchande mössa. :)
// Ottilia :)

2 kommentarer: